افزایش صادرات نفت خام ایران در دو ماه اخیر

میزان صادرات نفت خام ایران به کشورهای آسیایی در دو ماه اخیر 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پرس تی‌وی، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران از ماه اوت (31 روز منتهی به 9 شهریور) 10 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است. چین در ماه جاری، روزانه 503 هزار و 110 بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است. این میزان 61.4 درصد بیش از مقدار نفت خامی است که چین در مدت مشابه سال گذشته از ایران خریداری کرده بود. با این حال، هند، ژاپن و کره جنوبی که دیگر خریداران بزرگ نفت ایران هستند، در این مدت نفت کمتری از ایران وارد کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، در هشت ماه نخست سال 2015 (1394) در مقایسه با سال گذشته میزان واردات نفت‌خام کشورهای آسیایی از ایران، 6.1 در صد کاهش یافت.

«علی کاردر،» معاون مدیر عامل در امور سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شرکت نفت ایران هفته گذشته گفت: «ما انتظار داریم اواخر نوامبر (30 روز منتهی به 9 آذر) میزان صادرات نفت خام خود را 500 هزار بشکه در روز افزایش دهیم. همچنین تا بهار 2016 (1395) یک میلیون بشکه در روز به میزان صادرات کنونی افزوده خواهد شد.»

مقامات نفتی ایران اعلام کرده اند پس از دستیابی این کشور به توافق با گروه 5 + 1 بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی دفاتر خود را در تهران بازگشایی کرده اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار