سفیر کره شمالی: ما مصمم به پرتاب موشک‌های دوربرد هستیم

سفیر کره شمالی در لندن از عزم این کشور برای اجرای برنامه پرتاب موشک‌های دوربرد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از گاردین، سفیر کره شمالی در انگلیس اعلام کرد این کشور آماده است برنامه پرتاب موشک‌های دوربرد خود را اجرا کند و تهدید به تحریم‌های بیشتر، تاثیری بر تصمیم مقامات پیونگ‌یانگ نخواهد داشت. وی در ادامه افزود زمان احتمالی پرتاب این موشک‌ها ماه اکتبر (31 روز منتهی به 9 آبان)، همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کارگران این کشور، خواهد بود.

مقامات کره شمالی اصرار دارند پرتاب موشک‌های بالستیک، بخشی از برنامه صلح‌آمیز ماهواره‌ای این کشور است؛ درحالیکه آمریکا و متحدانش این اقدام را مرحله‌ای مهم در توسعه سلاح‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ می‌دانند.

«هیون هاک بونگ،» سفیر کره شمالی در انگلیس، تاکید کرد تشدید تحریم‌ها علیه این کشور، تنها تنش‌ها را افزایش خواهد داد و تاثیری بر تصمیم پیونگ‌یانگ نخواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: «ما از چیزی نمی‌ترسیم. چیزی برای از دست دادن نداریم. ما مصمم و مطمئن پیش خواهیم رفت. موشک‌های خود را در هر زمان و مکان می‌توانیم پرتاب کنیم.»

متخصصان با تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از کره شمالی گفتند: کره شمالی تکمیل سایت اصلی پرتاب ماهواره خود را به اتمام رسانده است؛ اما هیچ نشانه‌ای از پرتاب قریب‌الوقوع موشک در آن دیده نمی‌شود.

پیونگ‌یانگ ده‌ها سال است می‌کوشد برنامه چند مرحله‌ای پرتاب موشک‌های دوربرد خود را تکمیل کند. این کشور نخستین ماهواره خود را اواخر 2012 (1391) با استفاده از این موشک‌ها به فضا فرستاد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار