پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته؛

از «360 درجه» تا «کیمیا» در گرجستان

در بسته فرهنگی آخر هفته به معرفی آثاری در این عرصه می‌پردازیم تا برای ساعاتی از کارهای روزمره هفتگی خارج شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی، به معرفی آثاری در این زمینه ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشد.


از «360 درجه» تا «کیمیا» در گرجستان

فیلم سینمایی هفته:

از هشتم مهر فیلم سینمایی «360درجه» به کارگردانی سام قریبیان و به تهیه‌کنندگی پدرش فرامرز قریبیان، روی پرده سینما اکران شد. با مضمونی اجتماعی که با بازی بهاره رهنما، میلاد کی‌مرام، رضا رویگری و میترا حجار توانسته نظر مردم را در این مدت کم و قبل از اکران شدن جلب کند.

آخر هفته وقت مناسبی است تا به سینما رفته و این فیلم را که توسط پسر بازیگر محبوب کشورمان ساخته شده است را تماشا کنیم.


از «360 درجه» تا «کیمیا» در گرجستان

موسیقی هفته:

این روزها وقتی به سایت‌های مختلف رجوع می‌کنی تا یک آهنگی، فایلی دانلود کنی چشمت به تک آهنگ‌هایی می‌خورد که اکثراً هرروزه درحال به روز رسانی است. یکی از این آهنگ‌ها تیتراژ فیلم «شهرزاد» است که توسط خواننده کشورمان محسن چاووشی خوانده شده و نسبت به مابقی بیشتر کلیک و دانلود شده است.

می‌توان آخر این هفته به این تک آهنگ گوش داد و برای دقایقی ذهن را از کارهای روزمره آزاد کرد.


از «360 درجه» تا «کیمیا» در گرجستان

سریال هفته:

سریال «کیمیا» که از چهار مهر ساعت 21:30 از شبکه دو به کارگردانی جواد افشار پخش شده است، طولانی‌ترین سریال دنباله‌دار تاریخ تلویزیون به شمار می‌رود که 110 قسمت است. این سریال در تهران، آبادان، خرمشهر و همچنین گرجستان تصویربرداری شده و از بازیگران آن می‌توان به حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، رضا کیانیان، مهدی پاکدل، نیکی کریمی اشاره کرد. سریالی که در ساعت در نظر گرفته شده می‌تواند خانواده‌ها را دور هم جمع کند تا به تماشا بنشینند.


از «360 درجه» تا «کیمیا» در گرجستان

تئاتر هفته: 

این هفته به معرفی نمایشی می‌پردازم که برداشتی آزاد از نمایشنامه چهارصندوق اثر بهرام بیضایی است، نمایشی که از حالت سنتی فاصله گرفته و به نوعی دیگر به روی صحنه می‌رود. نمایش «مترسک» به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای که از ششم مهر در سالن نمایشی موزه استاد انتظامی ساعت 20:15 در حال اجراست و می‌توان با دیدن آن فضای جدیدی از این نمایشنامه را تجربه کرد. 


از «360 درجه» تا «کیمیا» در گرجستان

کتاب هفته:

رمان «کافه پیانو» که هم توجه نسبی منتقدان را به دنبال داشت و هم فروش قابل توجهی. داستان درباره نویسنده‌ای است که برشی از زندگی او و دخترش را روایت می‌کند، اکثر شخصیت‌های داستان واقعی هستند و ذهن مخاطب را می‌تواند به راحتی درگیر خود کند. رمانی که تا به حال تعداد کثیری از آن به چاپ رسیده و می‌تواند انتخاب مناسبی باشد‌. 




گزارش از: نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار