سناتورهای دموکرات آمریکا خواستار تقویت توافق هسته ای ایران هستند

شماری از دموکرات های سنای آمریکا در حال پیگیری طرحی جدید برای تقویت توافق هسته ای با ایران هستند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، در پی شکست کنگره برای رد توافقنامه هسته ای با ایران، تعدادی از دموکرات ها در سنای آمریکا در پی تصویب طرحی هستند که به زعم آنها در صورت تصویب، توافق هسته ای ایران را تقویت خواهد کرد.

این طرح که به همت سناتور دموکرات "بن کاردین" تهیه شده است، شامل همیاری و همکاری بیشتر با رژیم صهیونیستی، ملزم کردن دولت اوباما به ارائه استراتژی منطقه ای و تسریع در فرایند اعمال تحریم های جدید علیه ایران در قبال فعالیت های تروریستی است.
 
علاوه بر سناتور کاردین، سناتور "چاک شومر" از طراحان اصلی این طرح است. هر دوی این سناتورها موضع مخالف در قبال توافقنامه اخیر با ایران داشته اند. این طرح همچنین مورد حمایت سناتور ها "میشل بنت"، "کوری بوکر"، "ریچارد بلومنتال" ، "کریس کونس"، "مارک وارنر"، "و رن ویدن" است که همگی از حامیان اوباما در زمینه امضای توافق هسته ای ایران بوده اند.
 
سناتورهای پیشنهاد دهنده گفته اند طرح آنها برخلاف طرح جمهوری‌خواهان که دست اوباما را در توافق با ایران می بست، قصد ندارد توافق هسته ای را به شکست بکشاند. سناتور "بلومنتال" در این باره می گوید این طرح با این هدف ارائه شده است که توافق هسته ای ایران را تقویت کند نه اینکه بخواهد آن را به شکست بکشاند.
 
سناتور "کاردین" از طراحان اصلی این طرح درباره عکس العمل احتمالی دولت اوباما به آن می گوید گفتگوهای مثبت و سازنده ای با دولتی ها داشته است؛ اما نمی تواند از طرف آنها سخن بگوید . وی با اشاره به اینکه سناتور های دموکرات راه دشواری برای تصویب این طرح در پیش دارند اظهار داشت هیچکدام از جمهوری خواهان در سنا این طرح را امضا نکرده اند. 

وی در باره زمان بررسی این طرح در کمیته روابط خارجی سنا گفت هنوز در پی جلب حمایت های بیشتری از این طرح هستیم و احتمالا نیاز به مذاکره با "باب کروکر" سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته سیاست خارجی سنا هستیم؛ اما این مذاکره احتمالا به این زودی اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار