لیگ سکته‌ای بدون نسخه

لیگ برتر پانزدهم تا هفته هفتم 2 بار شاهد وقفه‌های 20 روزه و ابهام برانگیز بوده است.

لیگ سکته‌ای بدون نسخه

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیگ پانزدهم در همین هفت هفته ابتدایی دچار وقفه‌های طولانی بوده است که بیشتر آنها در کوران مسابقات رخ می‌دهد.

این وقفه‌های متعدد به دلیل حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بود این در حالی رخ داده است که مربیان تیم‌ها اعتقاد داشتند نیازی به تعطیلی در لیگ نیست و با تیم دوم کشورمان نیز قادر به شکست دادن تیم‌هایی همچون گوام و هند بود.

مربیان و باشگاهها در چند هفته گذشته انتقادات زیادی را به فدراسیون و سازمان لیگ وارد کردند و درصدد آن هستند تا بتوانند این تعطیلی را در کوران مسابقات کم کنند.

آن‌ها معتقدند زمانی که در کوران مسابقات لیگ، بازی‌ها متوقف می‌شود، بازیکنان دچار افت بدنی خواهند شد و از شرایط مسابقه خارج می‌شوند و بر گرداندن آنها به شرایط بازی کار دشواری است و نیاز به یک بدنسازی سنگین دارد. اما در بین این اعتراضات، باشگاه‌هایی هستند که از وقفه ‌های لیگ خوشحال و به فکر پوشش‌ نقاط ضعف خود باشند.

تیم‌هایی مانند فولاد و نفت که با هزینه سنگین نتوانست انتظارات هوادارانشان را برآورده کنند و شرایط خوبی را در جدول سپری نمی‌کنند و می‌توانند با این تعطیلی خود را برای ادامه قدرت در لیگ آماده کنند.

سرخ پوشان پایتخت نیز دراین زمینه معترض هستند و معتقدند: زمانیکه پرسپولیس پیرروز می‌شود. چرا لیگ تعطیل می‌شود و شرایط خوب بازیکنانمان را خراب می‌کند.

اما از طرفی دیگر مسئولان سازمان لیگ اظهار می‌کنند: برنامه یکساله لیگ برتر را قبل از شروع لیگ به تیم‌ها تحویل داده‌ایم و باشگاهها از تعطیلی‌های پیاپی در لیگ پانزدهم اطلاع داشتند و جای هیچ  اعتراضی وجود ندارد.

در این باره گفتگویی کردیم مرتضی محصص کارشناس فوتبال

تعطیلی در لیگ برتر تا به این جا زیاد بوده است و پس از هفت هفته، 2 بار لیگ متوقف شده که این می‌تواند به ضرر فوتبال کشورمان باشد. اما چاره‌ای نیست و باید این تعطیلات را بپذیریم، زیرا تیم ملی مهم تر از باشگاهها است و تیم‌ها باید در اختیار تیم‌ ملی کشورمان باشند.

وی درباره ضرر باشگاهها در تعطیلی لیگ گفت: مربیان که به کی روش انتقاد می‌کنند و می‌گویند تیم ملی با نفرات ذخیره‌اش نیز می‌تواند از سد گوام و هند بگذرد، باید بدانند دیگر نام‌ها در زمین بازی نمی‌کند و شور و انگیزه در حریفان کشورمان بالا رفته است و اثر نتیجه خوبی را مربی پرتغالی تیم ملی کسب  نمی‌کرد، همین مربیان به آن خورده می‌گرفتند که چرا لیگ را تعطیل نکردی و اردویی برای آماده سازی تیم ملی ترتیب ندادی.

باشگاه‌ها می‌توانند در این 20 روزه نقاط ضعف‌هایشان را پوشش دهند و بازی‌های تدارکاتی خود را در شرایط مسابقه نگه دارند، اما بنده نیز به باشگاهها حق می‌دهم که ناراضی باشد، اما باید بدانیم که تیم ملی مهم‌تر از همه باشگاه‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیگ ، پانزدهم ، باشگاه‌ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار