سازمان ملل: در مجموع 717 نفر در خشونت‌های ماه سپتامبر در عراق کشته شدند

سازمان ملل متحد اعلام کرد: در مجموع 717 عراقی در ماه سپتامبر در خشونت ها و حملات تروریستی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد در مجموع 717 عراقی در ماه سپتامبر در خشونت ها و حملات تروریستی کشته و یک هزار و 216 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ماموریت کمک رسانی سازمان ملل در عراق (یونامی) در بیانیه ای اعلام کرد: در مجموع 537 غیرنظامی، از جمله 42 مامور پلیس و 180 نیروی امنیتی کشته و 925 غیرنظامی دیگر، از جمله 38 مامور پلیس و 291 نیروی امنیتی زخمی شدند.

براساس این بیانیه، کل آمار غیرنظامیان کشته و زخمی شده شامل قربانیان در استان انبار است که کشته و زخمی شدند، در مجموع 204 غیرنظامی از جمله 28 کشته و 176 زخمی را تجربه کرد.

آمار قربانیان که از اداره بهداشت انبار به دست آمده است، به علت بی ثباتی فزاینده اوضاع میدانی و مختل شدن خدمات، احتمالا به طور کامل منعکس کننده رقم واقعی قربانیان در این مناطق نیست.
براساس این بیانیه، به طور کلی، یونامی در راستی آزمایی موثر (آمار) قربانیان در مناطق درگیری، دچار مشکل شده است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است تعداد نامشخصی از افراد هستند که به علت اثرات ثانویه خشونت ها پس از گریختن از خانه هایشان، جان باخته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است بغداد پایتخت عراق، استانی بوده که با 840 قربانی غیرنظامی از جمله 257 کشته و 583 زخمی، بیشترین آسیب را دیده است و استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا و کرکوک در رده های بعدی در این فهرست قرار دارند.

در این بیانیه به نقل از یان کوبیس نماینده سازمان ملل در امور عراق و رئیس یونامی اعلام شده است: سازمان ملل همچنان عمیقا نگران ادامه خشونت ها و میزان بالای قربانیان آن است.

کوبیس در عین حال خاطر نشان کرد: چرخه خشونت، آوارگی و مهاجرت نباید جلوی نیاز به پرداختن مناسب و معنادار به اصلاحات مهم اقتصادی، امنیتی اجتماعی و بنیادی را که به ثبیت اوضاع و بازگرداندن امید به عراقی ها کمک خواهد کرد، بگیرد.

پیش از این، یونامی در گزارشی تخمین زد که از اول ماه ژانویه سال 2014 (دی 1392) تا پایان ماه آوریل سال 2015 (اردیبهشت 1394)، حدود 14 هزار و 136 غیرنظامی در خشونت ها کشته و 29 هزار و 189 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار