کاهش زمان تشخیص ویروس ابولا با تعیین توالی DNA

تعیین توالی DNA به تنهایی 10 دقیقه زمان می برد اما پژوهشگران در مدت 5 دقیقه توانستند ویروس حاد را تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، با استفاده از پیشرفت‌های فنی درمان ابولا که از سال 2014 آغاز شد هنوز توسعه نیافته است. دانشمندان دانشگاه UC در سانفرانسیسکو با آزمایش خون و تعیین توالی DNA توانستند ویروس ابولا و دیگر عفونت‌های حاد را با سرعت بیشتری تشخیص دهند. محققان معتقدند این آزمایش را می توان حتی در آزمایشگاه‌هایی که  زیرساخت های پزشکی کمی دارند هم انجام داد.

Chiu استادیار پزشکی و رهبر تیم تحقیقاتی، تیم را به شناسایی اثر انگشت ژنتیکی ابولا در نمونه خون های گرفته شده از دو بیمار آفریقایی که تب حاد هموراژیک داشتند، وادار کرد. روند تشخیص در عرض پنج ساعت بعد از بازکردن نمونه ها تکمیل شد این در حالی است که تعیین توالی DNA به تنهایی 10 دقیقه طول می‌کشد.

در تجاری‌ترین تست‌های تشخیص ژنتیک در دسترس و یا در دست تحقیق هدف پاتوژنی خاص می‌باشد. اما همکاران Chiu به روش‌هایی که به پاتوژن‌ها برای تشخیص نیاز است تکیه نمی کنند و در روش تشخیص با اثر انگشت پیشتاز بوده‌اند.

برای دست‌یابی سریعتر به نتایج ، دانشمندان از نرم‌افزاری استفاده می کنند که توالی DNA را بصورت توالی نانو حفره‌‌ها نمایان می کند.

Chiu  می‌گوید: این فن‌آوری ژنومی در کشورهای در حال توسعه، کشورهایی که منابع حیات ،‌ایمنی برق، فضای آزمایشگاهی و ظرفیت سرور محاسباتی محدود باشد،‌جذاب‌ خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس ، ابولا ، ژنوم ، افریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار