22 درصد تولید علم ایران مربوط به حوزه نانو است

دبیر ستاد نانو از رشد 20 درصدی سالانه در فناوری نانو خبر داد و 22 درصد تولید علم ایران را مربوط به فناوری نانو دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در مراسمی که امروز در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با محوریت هشتمین جشنواره فناوری نانو برگزار شد، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به زمان برگزاری هشتمین جشنواره فناوری نانو گفت:این جشنواره از 13 تا 16 مهر ماه در نمایشگاه بین المللی تهران سالن خلیج فارس برگزار خواهد شد، به این علت این مراسم را جشنواره می‌نامیم چون در کل انواع فعالیت هایی که در حوزه توسعه نانو تکنولوژی اتفاق می‌افتد در این مراسم به نمایش گذاشته می‌شود که شامل فعالیت‌های ترویجی در حوزه دانش‌آموزی تا دانشگاه‌ها ، پژوهشگاه‌ها و کریدور می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش پروتوتایپ 31 نمونه محصولی که از حد آزمایشگاهی فراتر رفته‌اند عرضه می‌شوند که این نمونه‌ها همراه با تائیدیه نانو مقیاس می‌باشد. 

وی ادامه داد: بخش پروتوتایپ به این منظور ایجاد شده که سرمایه گذاران دعوت شده با این محصولات آشنا شوند و آنها را به فاز تولید و بازار برسانند. شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی محصولات خود را در 7 حوزه ارائه می‌دهند. 

وی در خصوص تعداد حوزه‌های جشنواره بیان کرد: در کل 132 غرفه در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت که 4 غرفه آن در اختیار شرکت‌های کره‌ای ، آمریکای لاتین، و روسیه،می‌باشد و 128 غرفه در اختیار شرکت‌های ایرانی است. 

سرکار ادامه داد: روز دوشنبه افتتاحیه این نمایشگاه با حضور دکتر ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و دکتر ستاری معاونت علمی فناوری برگزار خواهد شد و از مراسم رشد و محصولات برتر تقدیر می‌شود.

 سرکار در خصوص حضور ستاره چند کشور خارجی اظهار داشت: روز دوم جشنواره سفرای 22 کشور حضور دارند که امیدواریم با حمایت های وزارت امور خارجه تعداد کشورهای شرکت کننده در این جشنواره افزایش یابد.

سرکار در پایان درخصوص هدف از برگزاری این دوره جشنواره‌ها گفت: هدف ستاد توسعه فناوری نانو از برگزاری جشنواره‌های تولید ثروت از این فناوری نوظهور است. 

تاکنون سالانه 20 درصد در حوزه فناوری نانو رشد علمی را تجربه کردیم و در حال حاضر 22 درصد تولید علم در کشور مربوط به فناوری نانو است. همچنین از نظر تعداد مقالات نیز امسال رتبه هفتم را کسب کردیم و با وجود فاصله کمی که با ژاپن،دارنده مقام ششم داریم امیدواریم سال آینده این مقام را از آن خود کنیم. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار