شیراز؛

سن ناوگان اتوبوسی شیراز نزدیک به بازنشستگی

بیش از نیمی از ناوگان حمل و نقل اتوبوسی شیراز فرسوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصری مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شیراز ضمن بیان این مطلب که تا سال آینده خط ویژه و BRTدر شیراز راه اندازی می شود گفت:شیراز به دلیل شرایط جفرافیای ویژه ای که دارد بخش عمده ای فعالیت های ناوگان حمل و نقل به اتوبوس رانی سپرده شده است.

وی در ادامه بیان کرد : ناوگان اتوبوس شهری فرسوده است  و بیش از 500 دستگاه اتوبوس در شیراز بالای هشت سال عمر دارند این در حالی است که در جهان میانگین متوسط عمر اتوبوس تنها سه تا پنج سال است .

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شیراز و حومه اظهار کرد: دولت پارسال به هیچ یک از شهر های کشور اتوبوس نداده است و شهرداری شیراز امسال بیش از 30 میلیارد تومان جهت خرید اتوبوس در شیراز هزینه کرده است و یکی از اولویت های سازمان اتوبوس رانی تعمیر و بازسازی اتوبوس های سطح شهر در جهت تسریع در حمل و نقل عمومی  است .

این مقام استانی در مورد آلودگی های ناشی از خودرو های ناوگان حمل و نقل نیز بیان کرد: خودروهای ناوگان حمل و نقل اتوبوسی شیراز از لحاظ آلایندگی در سطح استاندارد و جهانی قرار دارند و با تامین اعتباری که در حوزه خرید ، تعمیر و بازسازی به اعتبار 125 میلیادری انجام شده  285 دستگاه اتوبوس نو بایستی از طریق شرکت ایران خودرو دیزل به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اضافه خواهند شد.

وی زمان ورود اتوبوس های جدید را ماه آینده عنوان و بیان کرد بیش از 800 هزار کارت شهروندی در شیراز وجود دارد که 500 هزار کارت آن تعویش شده است و 300 هزار کارت نیز تا پایان مهر ماه تعویض خواهند شد  و تا پایان مهر ماه اعتبار موجود در این کارت های علاوه بر قابل انتقال بودن قابلیت استفاده در تمام اتوبوس های شهری را دارا هستند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.