مرادی‌نیا علل رویارویی روحانیت و محمدرضا شاه را بررسی می‌کند

محمدجواد مرادی‌نیا در کتابی با عنوان «علل رویارویی روحانیت و محمدرضا شاه» به بررسی علل رویارویی آن‌ها می‌پردازد.

محمدجواد مرادی‌نیا نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کتاب‌های در دست انتشار خود اظهار کرد: کتابم با عنوان «خمین از پیروزی انقلاب تا شروع جنگ» در زمره کتاب‌های تاریخ محلی قرار می‌گیرد. این کتاب پیرامون رخدادهای شهر خمین از 22 بهمن 1357 تا شهریور 1359 سخن می‌گوید و در آن به ذکر مواردی چون چگونگی مجازات‌های رژیم سابق در ایران، نحوه شکل‌گیری نهادهای انقلاب چون بسیج و سپاه‌ پاسداران درگیری کردستان و حفاظت سپاه پاسداران از شهر خمین به همراه برگزاری انتخابات مختلف در این شهر اشاره می‌کنم.

وی افزود: تالیف کتاب «خمین از پیروزی انقلاب تا شروع جنگ» به اتمام رسیده است اما هنوز ناشر آن معلوم نیست علاوه بر آن کتاب دیگری با عنوان «علل رویارویی روحانیت و محمدرضا شاه پهلوی» را در دست چاپ دارم. ناشر این کتاب نیز هنوز مشخص نیست.

این نویسنده با اشاره به جزئیات بیشتری در خصوص کتاب «علل رویارویی روحانیت و محمدرضا شاه» بیان کرد: «علل رویارویی روحانیت و محمدرضا شاه» علت‌های اختلاف میان روحانیت به رهبری امام خمینی (ره) و محمدرضا شاه را ریشه‌یابی و بیان می‌کند. خواننده با مطالعه تحلیل‌های این کتاب با فضای سال‌های اول این رویایی یعنی سال‌های 1340 تا 1343 آشنا می‌شود. هنوز تصمیمی برای نهایی شدن ناشر کتاب نگرفته‌ام.

مرادی‌نیا با اشاره به کتاب در دست نگارش خود تصریح کرد: کتابی با عنوان «خاطرات و تجربیات اداره کتاب» را در دست نگارش دارم. در این کتاب به بیان تجربیات خود در هنگام مسئولیت اداره کتاب می‌پردازم. در سال‌های 81 تا 84 مسئولیت این نهاد را بر عهده داشتم. در این سال‌ها تغییرات زیادی در فرهنگ رخ داد و این سال‌ها سال‌هایی پرتنشی در این زمینه بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار