شهرکرد؛

مردم منتظر اقدام جدی دولت در پیگیری حادثه منا هستند

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مردم منتظر اقدام جدی دولت در پیگیری حادثه منا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام صبح امروز در آیین تشییع پیکرهای پاک چهار تن از حجاج جان باخته استان چهارمحال و بختیاری در فاجعه دلخراش منا در شهرکرد تأکید کرد: آل سعود، با بی کفایتی و بی تدبیری در مدیریت حج، نه تنها ایران و جهان اسلام، بلکه جامعه بشری را عزادار کرده است.

وی با بیان اینکه آل سعود، خادم الحرمین نیست، بلکه خائن الحرمین است، افزود: مراسم امروز، تنها تشییع جنازه این جان باختگان نیست، بلکه روز اعلام انزجار امت اسلامی از ظالمان است.

حجت الاسلام نکونام اضافه کرد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس، شهداء، جانبازان، ایثارگران و آزادگان فراوانی را به همراه 17 هزار شهید ترور تقدیم میهن اسلامی کرده، اما تمامی این اقدامات و تحریم ها، سختی ها و توطئه های فراوان علیه جمهوری اسلامی در 37 سال گذشته، نتوانسته و نخواهد توانست این ملت را به زانو درآورد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد خطاب به دولتمردان گفت: همانطور که مردم در صحنه های مختلف حضور دارند، امروز نیز منتظر اقدامات جدی شما در پیگیری حادثه منا و گرفتن انتقام از ظالمان هستند.

وی با تأکید بر  اینکه تنها با ایستادگی و مقاومت می توان دشمنان را شکست داد تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و اولتیماتوم ایشان به مسئولان عربستان، دولت آل سعود را سر جای خود نشاند.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در حاشیه این آیین با بیان اینکه فاجعه بزرگ و غم آور منا به دلیل بی کفایتی و بی لیاقتی دولت آل سعود اتفاق افتاد، گفت: آل سعود باید نسبت به این حادثه دلخراش پاسخگو باشد.

قاسم سلیمانی تأکید کرد: دولت های اسلامی هم باید در برابر این بی کفایتی و بی مدیریتی، واکنش جدی نشان دهند.

وی افزود: مدیریت مناسک حج باید به کشورهای اسلامی واگذار شود.

پیکر «حاج محمد جواد فیاض»، «حاج هرمز داودی کرانی»، « حاج علی حسین ولی پور دستنایی» و «حاج عیدی محمد عزیزی سورشجانی» چهار تن از جان باختگان فاجعه دلخراش منا صبح امروز و همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان و خانواده ها و بازماندگان داغدار آنان در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری تشییع شد.

پیکر مطهر این مهاجران الی الله که روز گذشته از طریق فرودگاه مهرآباد تهران وارد کشور شد، امروز ضمن تشییع از میدان 12 محرم به سمت چهارراه بازار تا حرم امامزادگان دو معصوم (س) شهرکرد و اقامه نماز به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، برای خاکسپاری به محل سکونت آنان منتقل گردید.

پیکر حاج محمد جواد فیاض در گلزار شهدای شهرکرد (مرکز استان)، حاج هرمز داودی کرانی در گلزار شهدای کران (شهرستان فارسان)، حاج علی حسین ولی پور دستنایی در گلزار شهدای دستنا (شهرستان کیار) و حاج عیدی محمد عزیزی سورشجانی در گلزار شهدای سورشجان (شهرستان شهرکرد) به خاک سپرده شد.

در پی فاجعه دلخراش و مرگبار پنج شنبه گذشته دوم مهرماه در صحرای منا، به دلیل بی کفایتی دولت آل سعود، متأسفانه بیش از 4700 هزار نفر از حجاج، کشته و زخمی شدند.

آمار نهایی جان باختگان ایرانی در این فاجعه نیز 464 نفر اعلام شد.

18 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری هم در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند.

پیکر «حاج بهرام بهرامیان»، «حاج عبد محمد ستاری» و «حاج علی اصغر مهرابی سلمی» 3 تن دیگر از جان باختگان چهارمحالی حادثه منا هم صبح امروز یکشنبه در قالب گروه دوم جان باختگان این فاجعه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد (شماره های 18001 و 18003) و یک کاروان از بروجن (شماره 18005) می باشد.

در حال حاضر 4 نفر از حجاج این استان نیز مجروح هستند که فریبرز ستاری دستنایی و بیگ محمد مرادی چهارشنبه گذشته با ورود به کشور، در یکی از بیمارستان های تهران بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

باقر حسین زاده دهکردی، نورالله سعیدی ابواسحقی 2 مجروح دیگر این حادثه از استان چهارمحال و بختیاری، فعلاً در کشور عربستان بستری و تحت مداوا هستند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.