رحماندوست در موافقت با استیضاح آخوندی؛

رخوت وزارت راه بستری برای زمین‌خواری است

نماینده مردم تهران گفت: رخوت وزارت راه بستری برای زمین‌خواری است و آنچه که تاکنون اجرا شده دردی از ایثارگران را دوا نمی‌کند و این موضوع باید ریشه‌ای حل شود.

آقای وزیر! اگر ممکن است سالی یک بار روی ویلچر بشینید
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی رحمانددوست که در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 14 مهر) مجلس به عنوان نماینده موافق استیضاح وزیر راه سخن می‌گفت، اظهار کرد: آقای وزیر! اگر ممکن است سالی یک بار روی ویلچر بشینید تا مشکلات جانبازان را درک کنید. 

وی با اشاره به سخنان آخوندی درباره تأمین مسکن ایثارگران عنوان داشت: ایشان درباره وضعیت مسکن جانبازان مواردی را فراتر از وظیفه خود برعهده گرفتند که از مجموع 158 هزار و 363 واجد شرایط تنها به 6 هزار مورد برای تأمین مسکن اقدام شده که این معادل 4 درصد تعهد بوده که البته برخی از واگذاری‌ها عملا کاربری حومه شهر یا زراعی داشتند که رفع تکلیف وزارت مسکن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رخوت وزارت راه بستری برای زمین خواری است و آنچه که تاکنون اجرا شده دردی از ایثارگران را دوا نمی‌کند و این موضوع باید ریشه‌ای حل شود.

رحماندوست با اشاره به موضوع تأمین استخدام ایثارگران و قصوری که از سوی وزیر مسکن سرزده و استخدام رسمی نشدن فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: در این زمینه تعدادی از استخدامی‌های ایثارگران به شکل منفعل و در معرض اخراجند.

وی همچنین ادامه داد: درباره بلیط هواپیما با توجه به ماده 41 قانون خدمات رسانی ایثارگران خانواده جانبازان 70 درصد در صورت ارائه کارت ایثارگری از پرداخت 50 درصد هزینه بلیط معافند که تاکنون وزارت مسکن به آن وظیفه عمل نکرده اما برای شرکت‌های خصوصی برخی اقدامات در این راستا انجام شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقای وزیر اگر ممکن است سالی یکبار بر روی ویلچر بنشینید تا ببینید جانبازان با چه مشکلاتی مواجهند گفت: مناسب سازی ایستگاه‌ها برای ایثارگران تاکنون انجام نشده و حتی اخیرا شرکت ماهان برای انجام خدمات ویژه نفری 40 هزار تومان طلب وجه کرده که اگر کمک به ایثارگران نمی‌کنید لااقل نمک بر زخمشان نپاشید و حقوق مردم و ایثارگران جای گذشت ندارد و ما اتهام زنندگان به استیضاح کنندگان را به خدا واگذار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار