بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در اروپا

بعد از بازی‌های درخشان تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2014 اهالی فوتبال عقیده داشتند، روزهای خوب در اروپا تکرار می‌شود اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از بازی های درخشان تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 و جام ملت‌های آسیا در سال 2015 کارشناسان فوتبال کشورمان معتقد بودند که می‌توانیم مانند سال های 2006-2007 لژیونرهای خوبی را در سطح اول فوتبال اروپا داشته باشیم، اما این اتفاق به صورت برعکس رخ داد و بازیکنان کشورمان از لیگ‌های معتبر به کشورهای حوزه  خلیج فارس رفتند و فوتبال در سطح اروپا را فدای پول کردند.

ملی پوشان ایران که آینده و موقعیت خود را در اروپا جست و جو می‌کردند، کماکان حال و روز خوبی را در تیم‌هایشان تجربه نمی‌کنند و به ذخیره نشین ثابت تیم‌هایشان تبدیل شده‌اند.

تیم  ملی  کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل نسبت به ادوار گذشته از لژیونرهای بیشتری برخوردار بود، این بازیکنان با بازی‌های خوبشان در جام جهانی انتظار می‌رفت تا به این بازیکنان شاغل خارج از کشورمان نیز اضافه شود، اما این اتفاق رخ نداد و حتی بازیکنان اروپایی تیم ملی نیز به کشورهای عربی رفتند.


بررسی عملکرد لژیونرها در اروپا:

در لیست اعلام شده توسط کی روش برای اردو آماده سازی در دیدار با عمان و  ژاپن نام 5 بازیکن لژیونر به چشم می‌خورد که در این بین هیچکدام شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند.

علیرضا حقیقی:

پس از درخشش علیرضا حقیقی در جام جهانی و کسب امتیازات خوب در بازی‌های این جام، انتظار می‌رفت به تیم‌های سطح اول دنیا ترانسفر شود، اما این اتفاق رخ نداد و پس از جام جهانی به طور قرضی به باشگاه پنافیل پرتغال پیوست.

وی در یک فصل حضورش در باشگاه پنافیل پرتغال موفق به انجام 25 بازی شد و در این بین توانست هفت بازی مانع از گل شدن تیمش شود و به اصطلاح کلین شیت کند.

حقیقی پس از درخشش در پنافیل و درخواست باشگاه روسیه‌ای مبنی بر بازگشت وی به روپین کازان، دروازه بان شماره یک کشورمان به باشگاه روسیه‌ای رفت و نخستین دیدار خود را در یک دیدار دوستانه مقابل کرانسلوهر انجام داد که در پایان بازی حقیقی دو گل دریافت کرد.

همچنین نخستین دیدار رسمی وی 24 سپتامبر 2015 مقابل خابرووست انجام داد که با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند.

وی هم اکنون به اردوی تیم ملی دعوت شده است و تنها یک بازی را برای این تیم انجام داده است.

احسان حاج صفی:

حاج صفی متولد 25 فوریه 1990 در کاشان است.

وی در سال 2006 به سپاهان پیوست و به مدت 9 سال عضو این تیم بود.

کاپیتان دوم زرد پوشان از دیار نصف جهان 204 بازی را برای این تیم انجام داد که حاصل آن 28  گل بود.

وی بین سالهای 2011-2014 به دلیل گذراندن خدمت سربازی به عضویت باشگاه تراکتور سازی تبریز در آمده و در 45 بازی توانست 9 گل را برای سرخ پوشان تبریزی به ثمر برساند.

حاج صفی پس از عملکرد درخشان در سپاهان مورد توجه باشگاه FSV فرانکفورت قرار گرفت و پس از عقد قرار داد به عضویت این تیم در آمد.

وی در فصل 2016-2015، 246 دقیقه برای تیم دوم فرانکفورت انجام داده است که حاصل آن یک گل به خود در هفته چهارم بود.

حاج صفی یکی از بهترین‌ بازیکنان ایران در جام جهانی بود و کماکان نیز یکی از بهترین لژیونرهای ایران است.


سعید عزت اللهی:

جوانترین لژیونر حال حاضر کشورمان عضو تیم روستوف است و از باشگاه اتلتیکو مادرید به جمع شاگردان بردیف اضافه شد.

وی به دلیل مشکلات اداری تا به حال نتوانسته است دیداری را برای روستوف انجام دهد.


علیرضا جهانبخش:

بازیکن حال حاضر آزاد آلکمار که نتوانسته است درخشش گذشته اش را در این تیم تکرار کند. هم اکنون 3 برای این تیم انجام داده است و با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند.

جهانبخش قرار داد پنج ساله را با این تیم امضا کرده است و تا به حال نتوانسته درخشش گذشته‌اش را تکرار کند.


سردار آزمون:

مهاجم 20 ساله کشورمان که فوتبال خود را از عقاب گرگان آغاز کرد، در سن 18 سالگی و بازی‌های درخشان در تیم زیر 20 سال کشورمان به عضویت باشگاه روبین سازان در آمد.

وی پس از 2 سال از تیم روبین سازن جدا شد و به طور قرضی با باشگاه روسنوف قرار داد بست.

سردار آزمون تا کنون 22 بازی برای روسنوف بانجام داده است که حاصل آن 5 گل بود.

طبق شنیده‌ها وی چند پیشنهاد از لیگ برتر انگلیس داشت که طبق قرار داد وی باشگاه روبین سازان اجازه خروج وی را نداد و پس از اتمام قرار دادش به تیم روسنوف رفت و همبازی عزت ‌اللهی در این تیم شد.

از دیگر لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا، قوچانزاده، کریم انصاری فرد، دانیال داوری و بیت آشور هستند که هم اکنون شرایط خوبی را در تیم‌هایشان تجربه نمی‌کنند و امیدواریم با یک نگرش جدید در فوتبال پایه مانند سال گذشته بازیکنان لژیونر خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
یه کم دیگه تلاش کنیم به آلمان میرسیم
خخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار