اصفهان؛

افتتاح اولین پایگاه ثابت سلامت دهان و دندان در کاشان

برای نخستین بار در کشور، اولین پایگاه ثابت سلامت دهان و دندان در کاشان افتتاح شد.

افتتاح اولین پایگاه ثابت سلامت دهان و دندان در کاشان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم، با اعلام این مطلب گفت:در راستای طرح تحول سلامت دهان و دندان و اجرای برنامه ارتقا سلامت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی، 3 پایگاه سلامت دهان و دندان دانش آموزی در این شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد.

حمید صمدزاده، با اشاره به اینکه در کل کشور 500 پایگاه سیار و 120 پایگاه ثابت سلامت دهان و دندان در حال افتتاح است، افزود: طرح تحول سلامت دهان و دندان از ابتدای سال تحصیلی جاری آغاز شده که در این طرح در سه بخش آموزش، پیشگیری و درمان در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه آموزش به دانش آموزان توسط مراقبان سلامت انجام خواهد شد، گفت: پیشگیری از بیماری های دهان و دندان با اقداماتی نظیر استفاده از وارنیش فلوراید و فیشور سیلانت (شیارپوشی) دندان های دائمی دارای شیارهای عمیق صورت می گیرد.

صمد زاده، به ارائه خدمات درمانی دهان و دندان به دانش آموزان با راه اندازی یونیت های ثابت و سیار در مدارس اشاره و ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه تحول سلامت دهان و دندان و همکاری سازمان های بیمه گر شاهد تحولی عظیم در این عرصه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم، ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از اقدمات حسنه خیرین مدرسه ساز، کاشان را از دیرباز در زمینه خیرین نام آشنا عنوان کرد.

محمد حسین اعرابی، با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اقدامات موثر دولت یازدهم است، اظهار داشت: مردم از برکات این طرح بزرگ ملی بهره مند شده اند.

وی، با بیان اینکه طرح تحول سلامت دهان و دندان از برنامه های تحول سلامت در حوزه بهداشت است، گفت: اولین یونیت سیار دندان پزشکی کشور در کاشان افتتاح شد و هم اکنون نیز شاهد افتتاح اولین یونیت ثابت دندان پزشکی در کشور در مدرسه واحدی کاشان هستیم.

اعرابی، با ابراز تاسف از اینکه 95 درصد از خدمات دندان پزشکی در کشور در حوزه خصوصی است، یادآور شد: طرح تحول سلامت در حوزه دهان و دندان گامی موثر در سلامت عمومی دانش آموزان و پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اقدمات پیشگیرانه ساده و حساس کردن خانواده ها را گامی موثر در جهت کاهش بیماری های دهان دندان عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم اظهار داشت: موضوع پیشگیری در طرح تحول سلامت دهان و دندان مورد توجه قرار گرفته است.

سید علیرضا مروجی، با بیان اینکه اقداماتی که در تحول سلامت دهان و دندان صورت می‌گیرد مربوط می‌شود به اقدامات پیشگیری از پوسیدگی و ترمیم پوسیدگی است، گفت: نبود اقدامات پیشگیرانه مناسب و کافی از سنین پائین زمینه ای فراهم کرده تا بیماری ها و مشکلات دهان و دندان افزایش یابد.

وی، مسواک زدن صحیح به موقع، استفاده صحیح از نخ دندان، استفاده از ترکیبات فلوراید (استفاده از خمیر دندان های فلوارید، وارنیش فلوراید و سایر ترکیبات فلوراید دار) و فیشور سیلانت (شیارپوشی) دندان های دائمی دارای شیارهای عمیق را از راه های پیشگیری از پوسیدگی و بیماری های دهان و دندان نام برد.

رئیس آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه غم بار منا و تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و خانواده هایشان، از افتتاح و بهره برداری 3 مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمود خدمتی ابراز امیدواری کرد: همدلی ایجاد شده بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استمرار پیدا کند تا بیش از پیش خدمتگزار مردم باشیم.

گفتنی است این مراسم با حضور رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولین و کارشناسان دانشگاه و آموزش و پرورش در مدرسه واحدی کاشان واقع در خیابان نطنز برگزار شد.  

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.