هری رید: جمهوری‌خواهان آمریکا عروسک خیمه شب بازی انجمن ملی سلاح هستند

رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا اعلام کرد این کشور در خصوص خشونت های مرگبار حمل سلاح، حساسیت خود را از دست داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست، چهار روز پس از تیراندازی مرگبار در دانشگاهی در ایالت اورگن، "هری رید،" رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا  جمهوری‌خواهان را عروسک خیمه شب بازی انجمن ملی سلاح خواند. وی با انتقاد از قانونگذاران در خصوص قوانین حمل سلاح افزود آنها هیچ تمایلی برای جلوگیری از حملات مشابه در آینده ندارند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان فاجعه رخ داده، قانونگذاران آمریکا را متهم کرد و گفت: "مقامات این کشور حساسیت خود را به چنین کشتارها و فاجعه های مرگباری از دست داده اند. خشونت های حمل سلاح در آمریکا به حوادثی تکان دهنده و تأثر آور تبدیل شده است."

هری رید در ادامه خاطرنشان کرد: "اگر برای جلوگیری از این حوادث دست به کار نشویم، به اندازه افراد بیماری که سلاح به دست می گیرند، مسئول مرگ مردم بیگناه هستیم. من صحبت با سناتورها را برای پیشبرد اصلاح قوانین حمل سلاح و پایان اینگونه خشونت ها آغاز کرده ام. اما واضح است جمهوری خواهان نیز نباید دیگر عروسک خیمه شب بازی انجمن ملی سلاح آمریکا باشند."

بر اثر تیراندازی روز پنجشنبه در ایالت اورگن آمریکا، 10 نفر از جمله خود مهاجم کشته و 7 نفر مجروح شدند. به دنبال این حادثه، سازمان ملل از واشینگتن خواست اقداماتی برای کاهش خشونت های مرتبط با اسلحه در این کشور به کار گیرد. این تیراندازی، چهل و پنجمین حمله به مراکز آموزشی آمریکا در سال جاری میلادی است.  انجمن ملی سلاح سازمانی آمریکایی برای ترویج مالکیت سلاح های گرم و آموزش نحوه استفاده از آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار