بیانیه جامعه قرآنی کشور در محکومیت سوء‌تدبیر آل‌سعود

اگر رژیم دست‌نشانده سعودی تلاش می‌كرد از خود خادم‌الحرمین در افكار مسلمانان بسازد، فاجعه منا او را رسوا كرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شامگاه دیروز چهاردهم مهر در مراسم بزرگداشت قاریان مهاجر الی الله «بیانیه جامعه قرآنی کشور در محکومیت سوء تدبیر و بی‌کفایتی آل سعود در فاجعه جانگداز منا» نگارش و قرائت شد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ
وَمَن یخرُج مِن بَیتِه مُهاجِرًا اِلَی اللهِ وَ رَسولِه ثُمَّ یدرِكهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ  اَجرُه عَلَی اللهِ وَكانَ اللهُ غَفورًا رَحیمًا

حادثه سهمگین و جانگداز منا كه در آن هزاران نفر از مهمانان خدا و رسول(ص) از سراسر جهان اسلام و صدها نفر از حاجیان هم‌میهن، با لباس احرام به آسمان پر كشیدند و با دلخراش‌ترین شكل و با لب تشنه جان سپردند، جهان اسلام را به سوگ نشاند و زخمی التیام‌ناپذیر را بر پیكره امت اسلامی وارد ساخت. 

كسانی كه به دعوت خدا لبیك اجابت گفته و در حرم امن او كه حتی اعراب جاهلی و مشركان محروم از نورانیت، حرمت و امنیت آن را پاس می‌داشتند و سقایة‌الحاج و پذیرائی از مهمانان رب‌البیت را برای خود افتخار می‌دانستند، مظلومانه كشته شدند، نشان از عمق فاجعه جانسوزی دارد كه قصورها و تقصیرها و عنادها و عداوت‌ها و خودكامگی‌های جنایت‌پیشگان سنگدل و وحشی آن را رقم زد. و حریم امن الهی قربانگاه مظلومانی شد كه ده‌ها هزار چشم‌ انتظار در خاندان آن‌ها لحظه‌شمار زیارت آن‌ها و كسب نورانیت از سعی مشكور آن‌ها بودند و اینك ملّت‌ها به عزای آن عزیزان خود نشسته‌اند. 

ولمثلهم فلتذرف الدموع و الیصرخ الصارخون و یضج الضاجون ...

الحق چنین مصیبت بزرگی چنان سنگین و جانكاه است كه قلم‌ها از وصف آن عاجز است و دل‌های داغدار را جز دست انتقام الهی و رب‌البیت‌الحرام و رب‌المشعر‌الحرام، آرام نخواهد كرد.

البته مصیبت‌ها هرچند بزرگ، وقتی با صبر برآمده از عرفان ملتی بزرگ مواجه شود، مولّد بشارت‌های بزرگ خواهد بود. هم برای افراد و هم برای جوامع و هم برای امت‌ اسلامی.

ملّتی كه صبر او متكی بر معرفت انّا لله است و گفتمانی را كه برگرفته انا الیه راجعون بر فضای زندگی خود حاكم ساخته است چنین مصیبت‌های بزرگ را با همه تلخی‌های آن با صبر جمیل به ابزاری برای دریافت بشارت‌های بزرگ از خدای متعال مبدل می‌كند. 

بشارت‌ جوشش رحمت الهی و بارش الطاف و تحسین‌های او.

گفتمان انّا لله و انّا الیه راجعون است كه بشریت در حال دور شدن از رب‌العالمین و غفلت از خود و ناتوان از مشاهده منافع و بالنتیجه تاراج آن توسط شیاطین‌الجن و الانس را به خود می‌آورد. و حج ابراهیمی كه پایه‌های نظام سلطه كه فرهنگ و اقتصاد و سیاست جهان و ملّت‌ها را تحت سیطره خود درآورده است و قربانیان منا پرچم برافراشته‌‌ی اسلام خواهند بود تا حمد و نعمت و ملك را كه بازگوكننده فرهنگ و اقتصاد و سیاست الهی است، بر جهان حاكم سازند و سلطه‌گران را به چالش بكشند كه ان‌الحمد و النعمه لك والملك لا شریك لك لبیك و حاجیان امسال توانستند با جان خود شیطان را رمی كنند و ضربات چنان مرگباری بر او وارد كنند ك از برق آن بشارت‌های بزرگ برای امّت اسلامی مشهود است. 

گرچه شیطان دست انتقام خود از حجاج بی‌گناه را از آستین بی‌كفایتی و اغراض فاسد و سنگدلی‌های آل سعود خارج كرد ولی آتشی كه از این فاجعه بر پیكره امّت اسلامی افتاد، خیلی زود دامن آتش‌افروزان را خواهد سوزانید.
اگر دشمنان اسلام سرمایه‌های سنگینی برای دور كردن مردم از خدا و معنویت و توحید و اسلام ناب هزینه كرده‌اند، حادثه منا این سرمایه‌ها را بر باد داد و دل‌های جهانیان را متوجه پیامی كرد كه حاجیان چنان شكو‌ه‌مند برای ابلاغ آن جان دادند.

اگر دشمنان اسلام با تمام قدرت به میدان ایجاد تفرقه بین مسلمانان وارد شدند و آرزوی آن‌ها به جان هم انداختن مسلمانان و بر پا كردن جنگ‌های فرقه‌ای بود. قربانیان منا كه از همه ملّت‌ها و كشورها با رنگ و زبان و مذهب مختلف برادروار و به طور جمعی جان‌ نثار كردند، وحدت و یكپارچگی و درهم تنیدگی انفصام‌ناپذیر آن‌ها را به نمایش گذاشتند. 

اگر رژیم دست‌نشانده و نوكر‌صفت سعودی تلاش می‌كرد از خود خادم‌الحرمین در افكار مسلمانان بسازد، فاجعه منا او را رسوا كرد و همه مسلمانان او را به عنوان رژیمی مهمان‌كش شناختند كه حتی در حد اعراب جاهلی نیز كفایت ندارد و باید امور حرمین شریفین كه متعلق به جهان اسلام است، به نمایندگان همه مسلمانان جهان سپرده شود. 

مجامع مدعی حقوق بشر در جهان كه به بهانه‌‌های جزئی جنجال‌ها و شیون‌ها برپا می‌كنند، با سكوت و رفتار ناشایست در قبال چنین حادثه دلخراش و عظیمی خود را رسواتر از همیشه ساختند و جهانیان فهمیدند كه این‌ها آلت دست قدرت‌های ستمگرند. این هنوز آغاز كار است كه وَمَن یرِد فیهِ بِاِلحادٍ بِظُلمٍ نُذِقهُ مِن عَذابٍ اَلیمٍ.

جامعه قرآنی كشور كه علاوه بر داغ‌‌داری نسبت به همة عزیزان به عزایی مضاعف در غم فراق 5 ستاره پرفروغ از كاروان نور 20 نفره خود دارد، ستارگان درخشانی همچون محسن حاجی‌حسنی و حسن دانش كه امسال قله‌های قرائت جهانی در مالزی و ایران را در اختیار داشتند و نام‌هایی آشنا برای همة‌ قرآنی‌های جهان كه امروز داغدار مصیبت‌ آنهایند، بودند و نیز عزیزانی چون باوی و مشعلی و سعیدی‌زاده كه با ابتهالات روح‌بخش خود جان‌ها را جلا بخشیدند و امروز فی مَقعَدِ صِدقٍ عِندَ مَلیكٍ مُقتَدِراند و بر ما می‌خوانند كه اِنَّماِّ اُمِرتُ اَن اَعبُدَ رَبَّ هـّْذِهِ البَلدَةِ الَّذی حَرَّمَها وَلَه كُلُّ شَیءٍ وَاُمِرتُ اَن اَكونَ مِنَ المُسلِمینَ ـ وَاَن اَتلُوَا القُرءانَ و بر ما می‌آموزند كه قُلِ الحَمدُ لِلهچرا كه سَیریكُم ءایتِه؛  فَتَعرِفونَها و خداوند هرگز از آنچه كه اینها كردند و می‌كنند، غافل نیست.

جامعه قرآنی كشور كه این مجلس با شكوه را برای تكریم از این ستارگان فروزان قرآنی و عرض تسلیت به پیشگاه مقدس حضرت بقیة‌الله عجل‌الله فرجه و نائب برحقش حضرت آیة‌الله‌‌‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و خانواده‌های مكرم و معظم این عزیزان و همة ملّت ایران و همة اهل قرآن در سراسر جهان برگزار كرده است، با تجدید پیمان با رهبر عظیم خود و اعلام آمادگی برای اجرای فرامین معظم‌له و با حمایت از مواضع حكیمانه در قبال جنایت‌پیشگان اعلام می‌دارد: امریكا و اسرائیل و نوكران منطقه‌ای او با این‌گونه فاجعه‌آفرینی‌‌ها روز به روز ملّت ایران را از خود متنفر‌تر كرده و برای روز انتقام آماده‌تر می‌سازند. درس‌ها و عبرت‌ها و پندهای این مجامع برای ملّتی هوشیار و با بصیرت و اهل استقامت بسیار سازنده است. مصیبت هر چه عمیق‌تر، نفرتی را همسنگ خود در دل‌های این ملّت ایجاد می‌كند. این مصیبت فراموش نشدنی نفرت‌پایان‌ناپذیر و فزاینده‌ای را از استكبار و عمال او در دل‌ها پدید آورد كه ان‌شاءالله سرمایة بزرگ برای نواختن سیلی انتقام بر گونه دشمنان خدا و رسول خدا و ملّت عزیز ایران خواهد بود.

از خداوند كریم و رحیم خواهانیم كه توهین آل سعود به مهمانان خود را با تكریم متناسب با كرم خود به شایستگی جبران فرماید و به خانواده‌های داغدار آن‌ها صبر و سكینه و بشارت نازل فرماید و دل امّت اسلامی را با انتقامی سخت از سلطه‌گران و سقوط آل سعود شاد فرماید. 


14 مهر 1394





انتهای پیام/

برچسب ها: قرآنی ، آل سعود ، منا ، اسلام ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار