ایتالیا در انتظار دریافت مجوز برای بمباران مواضع داعش

وزیر دفاع ایتالیا از مذاکرات احتمالی برای بمباران مواضع داعش از سوی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، وزارت امور خارجه ایتالیا روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این کشور برای مشارکت در حملات ائتلاف جهانی علیه داعش در عراق، با متحدان خود مذاکره خواهد کرد.

یک روزنامه ایتالیایی اوایل روز سه شنبه از تصمیم دولت ایتالیا برای بمباران مواضع داعش در عراق خبر داده بود. وزارت امور خارجه ایتالیا در پاسخ به شبهات ایجاد شده در این خصوص، بیانیه مذکور را منتشر کرد. وزیر امور خارجه ایتالیا گفت طرح مشارکت ایتالیا در بمباران مواضع داعش در عراق نخست باید به تأیید پارلمان برسد.

ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا از اوت 2014 (31 روز منتهی به 10 شهریور 93) بمباران مواضع این گروه تروریستی را در عراق آغاز کرد. برخی کشورهای عضو ائتلاف جهانی علیه داعش بدون دریافت مجوز از دمشق و سازمان ملل، مواضع این گروه تروریستی را در سوریه بمباران کرده اند. این درحالیست که بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – حملات ائتلاف جهانی به مواضع تروریست های داعش را عامل گسترش تروریسم در این کشور دانست. 

در پی درخواست کمک دمشق از مسکو مبنی بر مقابله با گروه تروریستی داعش، روسیه از یک هفته پیش بمباران مواضع داعش را در این کشور آغاز کرد. روسیه برای بمباران مواضع داعش در عراق نیز اعلام آمادگی کرده است. 

نخست وزیر عراق در گفتگو با فراس 24 از پیشنهاد روسیه استقبال کرد. این درحالیست که بغداد هنوز درخواستی رسمی در این خصوص به روسیه ارائه نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۴
امریکا با اون همپیمنانش کاری نکرده اینم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
حرف زیادی زده به نظرم چون تا قبل از حمله روسیه کار زیادی انجام نداده , بعدش وقتی به رهبری آمریکا بیاشه معلومه دیگه چی میشه
آخرین اخبار