در دیدار اعضای شورایعالی انقلاب یمن؛

امیرعبداللهیان:حمله به مناطق غیرنظامی در یمن، نقض آشکار حقوق بشردوستانه است

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه بر مسوولیت سازمان های بین المللی برای توقف فوری حملات خارجی به یمن تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه در دیدار اعضای شورایعالی انقلاب یمن، با اشاره به حمایت ایران از اراده مردم یمن در برابر مداخلات خارجی گفت: حقوق مردم یمن در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و دفاع از حق حاکمیت این کشور تردید ناپذیر می باشد و این امر یک راهبرد مورد احترام جهانیان است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه گفت: بحران یمن راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل آن احترام به آرا و حقوق تمامی طرف های یمنی از سوی همسایگان این کشور می باشد.

امیرعبداللهیان راه برون رفت از بحران جاری را شروع گفت وگوها و تلاش برای یافتن راه حل های سیاسی بر اساس خاستگاه همه گروه های یمنی و مردم این کشور عنوان کرد.

وی با تاکید بر مسوولیت سازمان ها و نهادهای بین المللی برای توقف فوری حملات خارجی به یمن افزود: حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان ها نقض آشکار و صریح حقوق و قواعد بشردوستانه است و ضرورت دارد سازمان ملل اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت شهروندان و غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان یمنی و رفع محاصره یمن به عمل آورد.

همچنین «نائف قانص» نایب رییس شورای عالی انقلاب یمن در این دیدار گفت: ما در موضع دفاع از نفس و حمایت از استقلال یمن بسر می بریم و برای این راهبرد مردمی تاکنون بیش از 13 هزار شهید و 20 هزار مجروح داده ایم.

نایب رییس شورایعالی انقلاب یمن با اشاره به سکوت سازمان های بین المللی در برابر تجاوزات خارجی و محاصره غیر انسانی یمن افزود: حقیقتی را که همه دنیا باید بدانند این است که بحران فعلی یمن، بحران یک گروه علیه یک طرف خارجی نمی باشد، بلکه این بحران مبارزه تمامی گروه های یمنی در دفاع از خود و حق حاکمیت خود در مقابل مداخلات خارجی است.

هیات شورای عالی انقلاب یمن روز دوشنبه برای دیدار با مقام های سیاسی کشورمان وارد تهران شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار