ادعای سی‌ان‌ان: جاسوسی هکرهای ایرانی در شبکه اجتماعی لینکدین

سی‌ان‌ان ادعا کرد گروهی از هکرهای ایرانی در «لینکدین» از کشورهای مختلف جهان جاسوسی می‌کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌ان در پایگاه خبری خود مدعی شد گروهی از هکرهای ایرانی با استفاده از پروفایل‌های جعلی در شبکه اجتماعی «لینکدین،» از کشورهای مختلف جهان، به ویژه آمریکا، جاسوسی می‌کنند.

این شبکه خبری ادعا کرد هکرهای ایرانی، دو نوع پروفایل‌ جعلی در لینکدین ساخته اند. نوع نخست، مربوط به پیمانکاران دولتی از سراسر جهان است و نوع دوم، برای مشروعیت‌بخشی و ایجاد ارتباط ساخته شده است.

در این گزارش آمده است براساس یافته‌های بخش امنیتی شرکت رایانه‌ای «دِل»، به نظر می‌رسد این هکرها در خارج از ایران مستقر باشند. همچنین در ادامه ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش آمده شرکت‌های همکار با آنها، از یک دامنه اینترنتی استفاده می‌کنند که از آن در حملات سایبری نسبت داده شده به ایران استفاده شده است.

هکرها با استفاده از پروفایل‌های جعلی، اطلاعات لازم را درباره اهداف جاسوسی خود بدست می‌آورند. سپس با این اهداف ارتباط برقرار کرده و بد‌افزارهایی را از طریق پست‌الکترونیک به رایانه آنها ارسال می‌کنند. این بد‌افزارها دسترسی هکرها را به اطلاعات رایانه‌های آلوده امکانپذیر می‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۴
قبلا عذر میخوام که نظرم مربوط بع این خبر نیست.آیا میدانید اخبار بی بی سی هنگام پخشتصویری اخبار یمن فقط ویرانه های ساختمانها را نشان میدهد و اجساد و تلفات و جنایات انسانی آل سعود را نشان نمی دهد.بی بی سی نیرو های مردمی یمن را شورشی های حوثی اعلام میکند و به بیننده اخبار القا میکند که این افراد یک عده شورشی قانون شکن هستند و نیروهای عبدرب منصور را نیرو های دولتی و قانونی میخواند..آیا مدانید بعد از اصابت موشک آمریکایی به بیمارستان قندوز بی بی سی آمار تلفات را ۲۲نفر اعلام کرد!لطفا روشنگری کنید.اجرکم عنداله
آخرین اخبار