چه کسی این بار رکوردار حراج ملی می‌شود؟/ رقابت استاد و شاگرد در حراج ملی

دومین دور حراج ملی آثار تجسمی در آستانه افتتاح است.

چه کسی این بار رکوردار حراج ملی می‌شود؟/ رقابت استاد و شاگرد در حراج ملیبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حراج ملی آثار هنر‌های تجسمی، اتفاقی که برای دومین بار رقم می‌خورد، از جمعه 17 مهر برگزار می‌شود.

در این حراج 44 کار نفیس از هنرمندانی چون محمود فرشچیان، آیدین آغداشلو، کمال‌الدین بهزاد، قوللر آغاسی، میرعماد، هروی و میرزا آقا امامی وجود دارند و احتمالات گواه این را می‌دهند که رکورد فروش این حراج در دور دوم آن شکسته می‌شود.

گفتنی است که در این مجموعه یکی از آثار میرزا آقا امامی که استاد هنرمندانی چون محمود فرشچیان بوده، با قیمت پایه 750 میلیون تومان ارائه می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها این مبلغ به بالای یک میلیارد تومان نیز می‌رسد؛ این در صورتی است که طی حراج قبلی یکی از کارهای او با قیمت 150 میلیون به فروش رفته بود.

در کنار این استاد، آثار فرشچیان و دیگر هنرمندان ذکر شده وجود دارد که قیمت پایه آن 350 میلیون برای کار فرشچیان و 30 میلیون برای تابلو میرعلی هروی است.

این حراج به عنوان فرصتی برای ارائه و فروش آثار ارزشمند هنری و صنایع دستی کشورمان است که به علت اهمیت آن این بار برای عموم مردم نیز 2 روز بازدید در نظر گرفته شد و علاقه‌مندان توانستند 15 و 16 مهر به مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن مراجعه و از این آثار دیدن کنند.

در حراج امسال آتیلا پسیانی چکش معامله را به دست می‌گیرد، اتفاقی که دور قبل توسط بهرام رادان انجام شد. همچنین در کنار هنرمندانی که از عرصه‌های مختلف در این رویداد حاضر می‌شوند، 60 کارشناس هنری و مجموعه‌دار خارجی نیز حضور خواهند داشت.

این برنامه جمله 17 مهر از ساعت 19 آغاز شده و باید دید که این بار چه کسی رکوردار حراج ملی می‌شود؟




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار