ناتوانی جسمی مهمترین عارضه پس از تصادفات

رئیس انجمن ارتوپدی ایران به لزوم درمان صحیح شکستگی‌ها برای پیشگیری از ناتوانایی‌ و فلج تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران در بیست‌وسومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان این مطلب گفت: با توجه به میزان تصادفات بالا در کشور میزان شکستگی‌ها در کودکان زیر 12 سال زیاد اتفاق می‌افتد و اگر درست تحت درمان قرار نگیرند ممکن است سبب ناتوانایی‌ جسمی‌شان تا پایان عمر خواهد شود. بنابراین خیلی مهم است برای این کودک درمان مناسب صورت پذیرد. 

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی در مورد تفاوت تصادم و تصادف اظهار داشت: به طور معمول در مورد تصادف که ممکن است فرد سقوط از ارتفاع داشته باشد، مشکل ناتوان کننده‌ای ایجاد نخواهد شد. ولی در تصادفات به دلیل برخوردهای فیزیکی، جراحات مکانیکی اتفاق می‌افتد که عمده درگیری جراحان ارتوپدی را به همراه دارد و درمان صحیح و به موقع را می‌طلبد تا بتوان از عواقب و ناتوانایی‌های بعدی بیمار جلوگیری کرد.

عکاشه با اشاره به اینکه سالانه بیش از 17 هزار کشته ترافیکی در کشور داریم، اضافه کرد: بطور میانگین سالانه بیش از 100 هزار نفر مجروح ناشی از حوادث جاده‌ای داریم که نیازمند مراقبت‌های چندین ماه تا سالها پس از وقوع حادثه هستند.

این جراح ارتوپدی تأکید کرد: از آنجایی که تصادفات اغلب فلج و ناتوانایی را به همراه خواهد داشت، دقت در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی و نیز درمان صحیح الزامی است اما آنچه بیش از این موارد اهمیت دارد، احتیاط در رانندگی و جلوگیری از بروز تصادفات و ناتوانایی‌هاست چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار