رایزنی مجارستان با کرواسی برای بستن مرزها به روی مهاجران

دولت مجارستان اعلام کرد با کرواسی برای بستن مرزهای خود به روی مهاجران رایزنی می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یوناس لیزر، رئیس دفتر نخست وزیری مجارستان، اعلام کرد دولت این کشور ظرف یک هفته آینده درباره بستن یا نبستن مرزهای خود با کرواسی به منظور مقابله با هجوم آوارگان تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس دفتر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در کنفرانسی مطبوعاتی در بوداپست تصریح کرد عملیات مربوط به ساخت یک دیوار دولایه به منظور جلوگیری با هجوم آوارگان تا نود و نه درصد به پایان رسیده است.

بیش از سیصد و سی هزار آواره امسال از خاک مجارستان عبور کرده اند و دولت ویکتور اوربان قصد دارد به هجوم آوارگان به این کشور پایان دهد.

یک حصار امنیتی پیش از این در طول مرزهای مجارستان با صربستان کشیده شده است. آوارگان برای دور زدن این دیوار از خاک کرواسی عبور می کنند. مقامات کرواسی برای منتقل کردن آوارگان به طرف مجارستان قطار و اتوبوس در اختیار آنها می گذارند و این اقدام اعتراض شدید مقامات بوداپست را برانگیخته است.

در حال حاضر صدها تن از نیروهای ارتش و پلیس مجارستان در مرزهای این کشور با کرواسی مستقر شده اند تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کنند. با این حال به گفته مقامات مجارستان، هنوز هم هر روز نزدیک به شش هزار نفر از مرزهای کرواسی و مجارستان عبور می کنند تا خود را به اتریش برسانند این در حالی است که شمار آوارگانی که به مجارستان یا صربستان وارد می شوند، روزانه از چند ده نفر تجاوز نمی کند.

طبق آمار رسمی که مقامات مجارستان هفته پیش منتشر کردند از ابتدای سال کنونی میلادی بیش از یکصد و نود و دو هزار مهاجر وارد مجارستان شده اند که پنج هزار و هشتصد و نه تن از آنها تنها در عرض یک روز وارد این کشور شدند. تقریبا تمام این مهاجران راه خود را به طرف غرب اروپا ادامه می دهند.

یوناس لیزر خاطر نشان کرد ساخت دیوار امنیتی در مرزها جلو آوارگان را می گیرد. کار بستن مرزها به دلایل امنیتی نود و نه درصد به پایان رسیده است و باز کردن مرزها به همکاریها و مذاکرات بین المللی بستگی دارد. من امیدوار هستم که این مسئله هفته آینده حل و فصل گردد. من شخصا بر این عقیده هستیم که بستن مرزها امری اجتناب ناپذیر است.

رئیس دفتر نخست وزیری مجارستان همچنین افزود دولت این کشور آماده می شود تا اگر شرایط ایجاب کند یک دیوار امنیتی در مرزهای خود با رومانی نیز احداث کند.

وضعیت مهاجرت در خارج و حتی در داخل مرزهای اتحادیه اروپا در ماههای اخیر ابعاد نگران کننده بی سابقه ای پیدا کرده است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز برای حل بحران مهاجرت در قاره اروپا موضع واحدی اتخاذ نکرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار