دبیری: مخالفت صریح محیط زیست با ساخت‌و‌ساز در آشوراده

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح‌های گردشگری درچارچوب ضوابط محیط زیست در منطقه آشوراده موافقیم ولی هرگز مجوز ساخت‌و‌ساز در این منطقه را نخواهیم داد.

مخالفت صریح محیط زیست با ساخت‌و‌ساز در آشورادهفرهاد دبیری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای طرح‌های گردشگری در آشوراده اظهار کرد: آشوراده مثل سایر مناطق دارای طرح‌های مدیریتی و خاصیت گردشگری است اما مشکل این منطقه گردشگری از زمانی آغاز شد که ادعاهای خارج از مسئولیتی و مخالف موازین زیست محیطی مطرح شد.

وی افزود: یکی ار این ادعاهای مخرب محیط زیست این منطقه، تصمیم برخی برای تبدیل آشوراده به منطقه‌‌ای مانند جزیره کیش بود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آشوراده گوشه کوچکی از میانکاله و 48 هکتار آن مستثنیاتی است که سالها در اختیار شیلات بوده، تاکید کرد: ما موافق اجرای طرح‌های گردشگری مطابق موازین محیط زیستی هستیم ولی سازمان حفاظت محیط زیست با ساخت‌و‌ساز و ایجاد هتل مخالفت کرده و هیچ مجوزی برای توسعه تاسیسات عظیم گردشگری و تفرج نخواهد داد.

فرهاد دبیری گفت: بندر ترکمن که در نزدیکی آشوراده وجود دارد برای ساخت امکاناتی از قبیل هتل‌سازی آماده است اما آشوراده می‌تواند سایت گردشگری اکولوژی داشته و جوامع محلی در آن برنامه های گردشگری اجرا کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار