کشته شدن 175 عضو طالبان در عملیات نیروهای افغان

نیروهای ارتش افغانستان در چندین عملیات پاکسازی، بیش از 200 عضو پیکارجوی گروه طالبان را کُشتند و زخمی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نیروهای ارتش افغانستان در 24 ساعت گذشته در جریان چندین عملیات پاکسازی جداگانه در سراسر این کشور جنگ زده بیش از 170 عضو پیکارجوی گروه طالبان را کشته و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرده‌اند. 

وزارت دفاع افغانستان روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در یک رشته عملیات که در ولایت‌های دایکندی، غزنی، هلمند، هرات، قندهار، قندوز، ننگرهار، پکیتا، پاکتیتا، تخار، ارزگان و زابل اجرا شد، 175 شبه نظامی کشته و 82 نفر دیگر زخمی شدند.

براساس این بیانیه، 5 سرباز افغان نیز در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

سربازان افغان همچنین چندین قبضه سلاح‌ سنگین و سبک را ضبط کرده و مقدار زیادی مواد منفجره خنثی کردند.

شکست حملات طالبان به پاسگاه‌های پلیس

در همین حال در حملات جداگانۀ گروه طالبان به شماری از ایست‌های بازرسی امنیتی در ولایت هرات در غرب افغانستان، حدود 12 تن از پیکارجویان این گروه کشته شدند.  

سرهنگ غلام سخی حسینی، فرمانده پلیس منطقۀ پشتون زرغون، در این ولایت گفت روز جمعه بیش از 80 شبه‌نظامی طالبان حملاتی هماهنگ به پاسگاه‌های پلیس در منطقه دشت نیزان صورت دادند و این حملات منجر به درگیری‌های مسلحانه شد. 

وی افزود: 10 تروریست و یک غیرنظامی در جریان این درگیری‌‍‌ها کشته شدند و 8 نفر دیگر، از جمله 3 سرکردۀ شبه‌نظامیان زخمی شدند.

براساس اعلام این مقام افغان، در این درگیری‌ها هیچ یک از نیروهای افغان کشته یا زخمی نشدند. 

علاوه بر این، نیروهای پلیس افغانستان اواخر روز پنج‌شنبه در بخش بالابلوک از توابع ولایت فراه در 650 کیلومتری جنوب غربی کابل، پایتخت افغانستان با پیکارجویان طالبان درگیر شدند. در این درگیری 17 شبه نظامی کشته و 6 نفر زخمی شدند.

گروه پیکاجوی طالبان هنوز هیچ اظهار نظری دربارۀ این گزارش‌ها نکرده است.


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار