رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برگزاری همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت اردهال کاشان در مشهد اردهال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن جاوری اظهار داشت: این همایش با حضور تورگردانان و راهنمایان گردشگری استان های کشور با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در روزهای 22 و 23 مهرماه برگزار می شود.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهستان کاشان افزود: با اشاره به اینکه منطقه اردهال کاشان به عنوان یکی از مناطقی است که باید ویژه دیده شود افزود: این همایش با هدف تبیین مراسم سنتی مذهبی قالیشویان و معرفی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع)،معرفی جاذبه های طبیعی،تاریخی و گردشگری بخش نیاسر و جایگاه آن در گردشگری مذهبی کشور برگزار می شود.

مسئول واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز ادامه داد: این همایش با همکاری شهرداری و فرمانداری کاشان،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره اوقاف و امور خیریه،سازمان اتوبوسرانی،آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع)،بخشداری،شورای شهر و شهرداری نیاسر و تعدادی از مراکز اقامتی و پذایرایی شهرستان کاشان برگزار می شود.

ناصحی پورتصریح کرد :بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی نیاسر،بازدید از خانه استاد کمال الملک در روستای کله،زیارت و بازدید از قتلگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و شرکت در مراسم تعزیه صحنه شهادت حضرت از برنامه های روز اول این همایش خواهد بود.

دبیر همایش فرهنگ و گردشگری مذهبی اظهار داشت: نقاره کوبی،چاووش خوانی،پخش فیلم مستند قالیشویان و نخل گردانی،سقا خوانی و رونمایی از لوح ثبت آئین تشرف به مسلک سقایی ومعرفی آئین های مذهبی منطقه از دیگربرنامه های همایش در روز 23 است که در مجتمع گردشگری خورشید اردهال برگزار می شود.

وی افزود:در این همایش از مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری سراسر کشور دعوت گردیده اند.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این همایش تا تاریخ 21 مهر به نشانی اینترنتی www.kashancht.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همایش ، ملی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.