اصفهان؛

بیشتر مشکلات استاندارد در اصفهان مصالح ساختمانی است

بیشرین مشکل استاندارد در این استان، تولید و استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ساخت و سازهاست.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان؛غلامحسین شفیعی مدیر کل استاندارد استان اصفهان در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: موارد بسیاری از تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد مانند تیرچه بلوک، بتن و لوله پلی اتیلن در کارگاههای زیر زمینی و غیر مجاز در استان مشاهده شده و لازم است شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی همت بیشتری برای جلوگیری از کاربرد این مصالح داشته باشند.

وی با بیان اینکه 195 پروانه کاربرد علامت استاندارد در شش ماه نخست امسال در این استان باطل شد تصریح کرد: بیشتر آنها مربوط به صنعت و مصالح ساختمانی مانند تیرچه بلوک و بتون است.

وی با اشاره به طرح شدن این موضوع در شورای استاندارد استان اصفهان گفت: بر این اساس مقرر شد که کنترل لازم در این باره توسط نظام مهندسی ساختمان و شهرداری صورت گیرد هرچند اجرایی شدن مصوبه بکارگیری مجریان ذیصلاح در ساخت و سازهای استان نیز در این زمینه بسیار راهگشاست.

شفیعی افزود: این مصوبه با هدف کاهش حوادث در ساخت و سازها و نظارت بر آن از پی ریزی تا تحویل کلید در استانداری اصفهان مصوب شده اما هنوز اجرایی نشده است.

وی همچنین به تشکیل 193 پرونده در واحد حقوقی اداره کل استاندارد اصفهان اشاره و اظهار کرد: بیشتر این پرونده ها بصورت کد خدا منشی حل و 45 پرونده به مراجع قضایی از جمله تعزیرات حکومتی و دادستانی ارجاع شده است.

شفیعی با اشاره به پلمب 102 واحد تولیدی در شش ماه نخست امسال اشاره و دلیل پلمب آنها را فعالیت بصورت واحدهای زیرزمینی غیر مجاز یا جعل علامت استاندارد و فعالیت بیشتر آنها را در زمینه صنایع ساختمانی و شیمیایی عنوان کرد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان همچنین با اشاره به برخی احکام صادر شده توسط مراجع قضایی برای متخلفان استاندارد گفت: امسال سنگین ترین حکم صادر شده برای مدی عامل یک واحد تولیدی لوله های پلی اتیلن غیر استاندارد بوده که شامل 18 سال و شش ماه حبس و جریمه 51 میلیون ریالی است.

به گفته وی بسیاری از کاربران این لوله ها از جمله کشاورزان در این زمینه متضرر شده اند.

وی دیگر حکم های صادره را 10 سال حبس برای تولید کننده لوله های غیر استاندارد پلی اتیلن، دو سال حبس برای تولید دستگاه غیر استاندارد پخت نان، یک سال حبس برای شکستن پلمب استاندارد، یک سال حبس برای تولید طلا با عیار پایین و سه ماه حبس برای تولید موزاییک غیر استاندارد عنوان و تاکید کرد: اگر عیار طلا پایین باشد به مردم ضرر زیادی می رساند و موزاییک غیر استاندارد نیز به زودی آسیب دیده و می شکند.
وی با بیان اینکه بیشترین واحدهای تولیدی دستگاههای پخت نان در اصفهان فعالند ادامه داد: شاهد تولید و استفاده دستگاههای غیر استاندارد در بین آنها هستیم که برای سلامتی مردم، مضر است.

شفیعی جرایم اعلام شده به مراجع قضایی را جعل علامت استاندارد، فک پلمب استاندارد و دخل تصرف در محصولات توقیف شده برشمرد و خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد در این پرونده ها، حکم مدعی العموم دارد .

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بیشتر ، استاندارد ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.