تبریز؛

اجرای طرح هادی در همه روستاهای آذربایجان شرقی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی ، برای اجرای طرح هادی در همه روستاهای بالای 20 خانوار اخبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد رضا شاملو ،در جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی در حالی اجرا در شهرستان سراب با اشاره به اجرای این طرح در یک دوره 10 ساله افزود : اعتبارات مصوب استانی و ملی برای اجرای طرح هادی در روستاهای کشور در سالجاری یک میلیارد ودویست میلیون تومان است که از این رقم تاکنون 10 درصد تخصیص یافته است .

وی از تخصیص 5 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی در دو روستای اولویت دار در سراب خبرداد و افزود : هم اکنون 9 طرح هادی در این شهرستان در حال اجراست که از این تعداد 7 طرح به اتمام رسیده و 2 طرح دیگر نیز در حال اجراست .

شاملو، با بیان اینکه در 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار سراب مطالعه طرح هادی به پایان رسیده گفت :از 164 روستای شهرستان 130 روستا بالای 20 خانوار هستند که مطالعه طرح هادی در آنها انجام شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجانشرقی نیز با بیان اینکه 74 درصد واحد های مسکونی در روستاهای سراب دارای سند مالکیت هستند گفت :تا کنون 15 هزار و پانصد جلد سند مالکیت در 3 شهر دوزدوزان ، شربیان ، مهربان و 89 روستای دیگر صادر شده است.

قربانعلی محمدی با اشاره به اینکه در 32 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی اجرا شده است گفت : عملیات اجرای این طرح تا کنون در 41 روستای شهرستان به پایان رسیده است

وی همچنین افزود : 50 درصد از واحد های مسکونی در روستاهای منطقه بهسازی شده و از 17 هزار واحد مسکونی 9هزار واحد با صرف اعتباری بالغ بر 817 میلیارد ریال مقاوم سازی شده اند .


انتهای پیام/گ

فرماندار سراب نیز با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت شهرستان در روستا ها سکونت دارند بر لزوم توجه بیشتر به عمران و آبادانی روستاها تاکید کرد .

داود گرشاسبی افزود : در تعدادی از روستاها با مشارکت مردم مراحل زیر سازی و جدولگذاری طرح هادی به همت دهیاران به اتمام رسیده و نیاز به تخصیص قیر یارانه ای دارند

بهمنی، نماینده مردم سراب نیز عمران و آبادانی روستاها را موثرین راه در جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به کلان شهرها دانست و افزود :در برخی از روستاها ،مطالعه طرح هادی بیش از 10 سال است که انجام شده و باتوجه به افزایش جمعیت و محدوده روستاها نیاز به بازنگری دارند.

در پایان این جلسه مصوب شد هزار تن قیر یارانه ای در اختیار روستاهای آماده بهسازی قرار گیرد .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.