ارائه گزارش اجرای طرح انضباط شهری در صحن شورای شهر تهران

شهردار تهران گفت: در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران گزارشی درباره اجرای طرح انضباط شهری در صحن شورا ارائه خواهم کرد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌ محمدباقر قالیباف با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اگر شهرداری در اجرای انضباط شهری تنها بماند و دستگاه‌های دیگر به آن کمک نکنند،‌ امکان رها کردن طرح وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: طرح انضباط شهری یک طرح ضروری است و از این باب هیچ‌کس نیست که وضعیت و شرایطی که در منطقه 12 و هرندی و عودلاجان وجود دارد را ببیند و بگوید ضرورت ندارد اقدامی در آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: وقتی چنین ضرورتی وجود دارد ما به عنوان شهرداری تهران واقعا وظیفه خود را محکم انجام می‌دهیم و حتماً در این حرکت دستگاه‌های دیگر کمک می‌کنند. در حال حاضر نیز هیچ مشکلی در حوزه هماهنگی نداریم و قوه قضاییه، بهزیستی،‌ بسیج، استانداری و هیچ فرد دیگری نیست که بگوید کمک نمی‌کنیم. همه آنها همراه هستند و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

* ارائه گزارش اجرای طرح انضباط شهری در صحن شورای شهر تهران

شهردار تهران تصریح کرد: انضباط شهری کار عمرانی نیست و موضوع انسانی و اجتماعی است و هم اکنون نیز می‌بینید که وضعیت برخی پارک‌ها مانند گذشته نیست. هفته آینده نیز در صحن شورای شهر گزارشی از منطقه 12 که چه کرده‌ایم را ارائه می‌دهیم. فعلا منطقه 12 این کار در حال انجام است و آثار آن به گونه‌ای است که سایر شهر نیز در این زمینه کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر حتماً اثرگذار خواهد بود.

وی درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش تعداد اعضای شوراها گفت: وقتی یک قانون تصویب شد، مخالفت یا موافقت کردن درباره آن سوال خوبی نیست اما  معتقدم با قانون فعلی که انتخاب و استیضاح شهردار بر عهده شورای شهر قرار دارد، خوب است. اگر در مجلس بحثی در خصوص چگونگی استیضاح شهرداران مطرح می‌شود باید روند آن در شورای شهر را منطقی کنند نه اینکه عزل و نصب را از شورای شهر بگیرند چرا که به نظر من این اقدام خوبی نیست.

* منطقی‌ترین روال شهر‌سازی در شهر تهران انجام می‌شود

قالیباف در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهار نظر یکی از اعضای اتاق بازرگانی مبنی بر 100 میلیون متر مربع ساخت و ساز غیرمجاز توسط شهرداری تهران و عدم توجه به طرح جامع شهر تهران‌، اظهار داشت: ما دقیقاً طرح‌های جامع و تفصیلی را اجرا می‌کنیم؛‌ پیش از این هم اعلام کردم اگر با ساخت و ساز بالای 1800 متر مواجه شدید آن را اعلام کنید.

وی تأکید کرد: ما بر اساس طرح تفصیلی پیش می‌رویم و کمیسیون ماده 5 نیز طبق قوانین و مقررات وظایف خود را انجام می‌دهد. امروز منطقی‌ترین روال شهرسازی در شهر تهران انجام می‌شود.

*طبقات اضافی سازه میدان سپاه برچیده می‌شود

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره کاهش طبقات ساخت و ساز میدان سپاه، اظهار داشت: توافقمان این شد این سازه 7 طبقه روی همکف باشد. اگر ساختمان اولی را نگاه کنید طبقه هشتم دیوار چینی نکرده‌اند و قرار است طبقات اضافی برچیده شود.

وی همچنین در پاسخ به برخی اظهارنظرها در خصوص عدم شفافیت مالی در شهرداری تهران نیز اظهار داشت: من معتقدم شفافیت مالی در شهرداری وجود دارد؛ یک حسابرس از سازمان حسابرسی و یک حسابرس نیز از شورای شهر برای بررسی وضعیت مالی شهرداری معرفی می‌شود اما اختلاف فی مابین دو حسابرس به معنای عدم شفافیت مالی نیست و در حال حاضر اعضای شورای شهر بر شفاف مالی شهرداری اذعان دارند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.