تدارک ویژه برنامه‌های ماه محرم در دو شبکه تلویزیونی

ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه جام جم و شبکه قرآن اعلام شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه جام جم و شبکه قرآن اعلام شد.

نمایش محرم برای ایرانیان خارج از مرزها
شبكه جام جم در طراحی برنامه های خود برای ماه محرم ، از نمادهایی مختلفی برای تقویت پیوند ایرانیان مقیم خارج با فرهنگ عاشورا و محرم بهره برده است . این شبكه برنامه های مختلفی را در قالب های متفاوت برای پخش در ایام محرم به ویژه در دهه اول محرم در نظر گرفته است . بخشی از این برنامه ها به شرح زیر معرفی می شوند:
 
*«مشاعره عاشورایی» به تهیه كنندگی و اجرای اسماعیل آذر با موضوع مشاعره اشعار عاشورایی در 13قسمت 35 دقیقه ای، از اول تا سیزدهم ماه محرم برای هموطنان خارج از كشور پخش خواهد شد.
 
*برنامه مناسبتی «معراج عشق» كاری از گروه معارف اسلامی به تهیه كنندگی مهدی حسین زاده و با اجرای شفازاده و سیدهاشم میركمالی در ماه محرم از شبكه جام جم پخش می شود.

در این برنامه زنده با حضوركارشناسان مذهبی همچون حجج اسلام میلانی نژاد، كازرونی، میرلوحی، حائری زاده، علاءالدینی و خانم ها دكتر روح افزا، دكتر سلیمانی و دكتر سویزی، مباحث فلسفه قیام عاشورا، آزادگی امام حسین (ع)، نقش حضرت زینت در قیام عاشورا، تفسیر قیام عاشورا به زبان قابل ارائه برای نسل سوم ایرانیان خارج از كشور، دین و راههای پایداری دینی، نقش یاران امام در قیام عاشورا و فلسفه نماز در ظهر عاشورا بررسی می شود.

امیر تعمتی، حمیدرمضانپور، مهدی فاطمی و روح افزا از مداحان اهل بیت و تعدادی از پیرغلامان در برنامه «معراج عشق» همنوا با عزاداران حسینی به سوگ می نشینند.

پوشش تصویری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی سرتاسر كشور از دیگر بخش های این برنامه است.

«معراج عشق» در شب تاسوعای حسینی از ساعت 21:30 تا 22:40، روز تاسوعا در سه بخش از ساعت 9تا 12، 6:30تا 18:30و 20:30تا 22:40 و در عاشورای حسینی 9تا12 و 20:30 تا 22:40 به وقت تهران برای ایرانیان خارج از كشور روی آنتن خواهد رفت.

*برنامه تركیبی«شهر خورشید» از تولیدات گروه معارف اسلامی به تهیه كنندگی محسن افكاری، از دهم تا دوازدهم محرم ساعت 23 در جدول پخش شبانگاهی شبكه جام جم قرار گرفته است.

این برنامه 3 قسمتی به مدت 35دقیقه با حضور حضور كارشناسان، مداحین، شاعران و اجری محسن افكاری و سیدكمال میرهاشم زاده از مشهد مقدس حرم مطهر رضوی پخش می شود.

*مداحی محمودكریمی نیز بصورت آیتم های 5تا 10دقیقه ای كاری از پخش شبكه جام جم، در فواصل برنامه ها در ماه محرم پخش خواهد شد.
 
 
تدارك شبكه قرآن سیما برای عزداری در ماه محرم
 
ویژه برنامه زنده دهه اول محرم شبكه قرآن سیما در 13 قسمت 60دقیقه ای ضمن قرائت متون عاشورایی به گفتگو در خصوص این واقعه با كارشناسان می پردازد، هرشب از ساعت 19 روی آنتن می رود.

اطلاع رسانی رویدادهای قرآنی روز متناسب با ایام ماه محرم با عنوان «مجله قرآنی» هر روز ساعت 8 صبح به مدت 30 دقیقه به صورت زنده از شبكه قرآن سیما پخش خواهد شد.

سخنرانی های حضرات آیات مكارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، مصباح یزدی، جاودان و حجت الاسلام انصاریان پیرامون قیام سیدالشهدا (ع) در 3 بخش ساعت12:30 ، 17و 23 در قالب «بیان» پخش می شود.

«یاد خدا» با حضور كارشناسان مذهبی همچون حجج اسلام والمسلمین علوی تهرانی، حاج علی اكبری، میلانی نژاد، عظیمی، قاسمیان و اسكندری در 15 قسمت 60دقیقه ای به بررسی و تبیین سبك زندگی حسینی (ع) خواهد پرداخت. این برنامه هرروز ساعت 18 پخش می شود و ساعت 7صبح روز بعد بازپخش خواهد شد.

واكاوی شخصیت های مثبت و منفی در قیام سید الشهدا (ع) از زبان استادان حوزه و دانشگاه همچون حجت الاسلام طباطبایی، خاتمی خوانساری و بشارتی در برنامه «در پی كاروان» در دهه اول محرم هر روز در ساعت 14 پخش می شود.

«احرام سرخ» با ساختار موشن گرافیك به آیات قرائت شده از سوی امام حسین (ع) در مسیر كربلا می پردازد كه در این ایام ساعت 14:40 روی آنتن می رود.

روزانه 6 آیتم مداحی و مرثیه خوانی با نوای مادحین اهل بیت (ع) مرحوم علی اكبر كوثری، محمد رضا طاهری، میثم مطیعی، ذبیح ا.. ترابی و سعید حدادیان در ایام ماه محرم پخش خواهد شد.
مجموعه «آئین زندگی» در 60 قسمت 4دقیقه ای عزاداری شهرستانها و استانهای كشور را بصورت میان برنامه نمایش می دهد كه در دهه اول محرم در زمانهای مختلف از شبكه قرآن پخش می شود.

برنامه های «تلاوت های درخواستی، بشری، به وقت خانواده، فردوس، عروه الوثقی، كتاب شناسی عاشورایی، چاووش (حضور شاعران آیینی در كربلای معلی) و پیرغلامان (معرفی و گفتگو با پیر غلامان امام حسین(ع)) »از دیگر برنامه های تدارك دیده شده شبكه قرآن برای ایام ماه محرم1437 است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار