سجادی:80 درصد سهمیه المپیک را باید امسال کسب کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: المپیک سخت‌ترین رویداد جهانی ست و اینگونه نیست که هر کسی سال قبل قهرمان جهان شده در المپیک هم طلا بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان نصرالله سجادی در مراسم رونمایی از دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون های ورزشی، با بیان اینکه مبحث استعدادیابی در وزارت ورزش و جوانان به طور جدی دنبال می شود ،  اظها‌ر کرد: موضوع استعدادیابی از جمله موضوعاتی بود  که گودرزی وزیر ورزش و جوانان  در برنامه‌های اصلی خود به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

وی توضیح داد: از ابتدای  حضور مان ،  در وزارت ورزش و جوانان این موضوع را کاملا علمی  پیگیری کردیم و بسیار خوشحالیم که پس از  دو سال به اهدافی که در این زمینه پیش‌بینی کرده بودیم، دست یافتیم .

 سجادی  اقدامات فدراسیون ها در این زمینه را مطلوب توصیف کرد و  افزود: ما در زمینه استعدادیابی به دنبال کارهای کوتاه مدت نیستیم،‌ بلکه بر‌نامه های  بلند مدت و اثر گذار را دنبال می کنیم که ان شاءالله در آینده شاهد نتایج خوبی در حوزه ورزش باشیم .

وی  تاکید کرد: کار را با حوصله و دقت و با بر‌نامه‌ریزی طولانی مدت دنبال خواهیم کرد تا به نتایج خوبی  در این زمینه دست پیدا کنیم ومطمئن باشید این موضوع را تا دستیابی به اهداف مورد نظرمان دنبال می کنیم .

معاون وزیر ورزش و جوانان فعالیت مراکز استعدادیابی در حوزه قهرمانی را مورد توجه قرار داد و در این خصوص اظهار داشت : تعدادی از مراکز قهرمانی که  در دهه‌های 60 و 70 تاسیس شده بودند  ولی به دلایلی نیمه کاره رها شده بودند را شناسایی کرده  و  دوباره در استان‌ها با نظارت دقیق کارشناسان فعال کردبم .

وی ادامه داد : با ارزیابی که از 31 استان داشتیم و با اعزام کارشناسان استعدادیاب به این مراکز توانستیم تقریبا مراکزی که نیمه کاره رها شده بودند و یا به حالت تعطیل در آمده بودند را دوباره احیاء  کنیم، چرا که تمام هدف ما این است که هر‌ چه‌ سریع‌تر این اماکن و مراکز را تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

وی درباره اینکه بعد از شناسایی استعدادها و احیای آنها گام بعدی برای رسیدن به اهداف چیست، اظهار داشت: کار استعدادیابی با وزارت ورزش، فدراسیون‌ها، ادارات کل استان‌ها مشترک است. در مجموع همه پولی که برای استعدادیابی در نظر گرفته شده، برای ورزش خرج می‌شود.

سجادی  در ادامه سخنانش نقش  آموزش و پرورش در زمینه استعدادیابی را بسیار مهم خواند و با تاکید براین موضوع که استعدادیابی باید از مدارس آغاز شود،  افزود : در همین راستا  طی تفاهم نامه ای که وزارت آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان داشته است سعی کردیم کار را شروع کنیم.

وی با توضیح این موضوع که پیش از این، تعداد  8 فدراسیون در امر استعدادیابی فعال بودند، گفت :  این تعداد  امروز به 29 فدراسیون افزایش یافته و بسیارخوشحالم که می توانم بگویم هم اکنون  اکثر فدراسیون‌ها در زمینه استعدادیابی نه فقط به صورت ارزیابی قابلیت جسمانی و آنتوپومتری،‌ بلکه در تمامی زمینه‌ها به طور علمی فعال هستند .

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مبحث  آمایش سرزمینی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : در این خصوص طرحی را در دفتر استعدادیابی در حال بررسی و تدوین داریم که این طرح پس از تدوین، نتایج آن توسط وزارت ورزش و جوانان گزارش خواهد شد.

وی  تاکید کرد : برنامه های توسعه ای  وزارت ورزش و جوانان ،  طرح هایی کوتاه مدت نیستند،‌ بلکه ما در پی طرح‌های بلند مدت و نتیجه‌ دار هستیم  که امیدوارم حاصل این طرح‌ها را در آینده ای نزدیک در تمامی استان‌ها شاهد آن باشیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره نتیجه اخیر تیم ملی فوتبال گفت: درباره فوتبال عجله‌ای نداشته باشید. این تیم در نیمه راه است و مشکلی وجود ندارد.80 درصد سهمیه ورود به المپیک  را باید در سال جاری کسب کنیم و بقیه سهمیه‌ها را در سال آینده کسب می‌کنیم. تیم فوتبال امید ظرفیت صعود به المپیک را دارد و امیدوارم در مسابقات کسب سهمیه نتایج خوبی بگیرد.

وی با اشاره به بحث دوپینگ و همچنین صغر سنی گفت:ما تمام کسانی را که سهمیه المپیک خواهند بود زیر نظر داریم و موارد لازم را رعایت می کنیم. همچنین در بحث صعرسنی که به شدت مخالف آن هستیم با ثبت مسائل مالی نمی گذاریم اتفاقی در این مورد بیافتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار