شعبه آینده فروشگاه‌ محصولات اپل در سیاره سرخ + تصاویر

مقامات شرکت اپل پای را از فروش جهانی در زمین فراتر گذاشته و به فکر خانه سازی در سیاره مریخ در سالهای نه چندان دور هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از معماران اصلی پروژه ساخت HQ پایگاه زمینی و مقر اصلی شرکت اپل به شکل سفینه فضایی اعلام کرده است این یک طرح ابتدایی است و در گام‌های آتی شرکت اپل در نظر دارد در سطح سیاره سرخ خانه سازی انجام دهد. 

شعبه آینده فروشگاه‌ محصولات اپل در سیاره سرخ + تصاویر

گفتنی است، شرکت اپل اعلام کرده است قصد دارد توسط چاپگرهای 3 بعدی و روبات هایی هوشمند بر سطح سیاره مریخ خانه سازی انجام دهد و اولین پایگاه دائمی زندگی انسان ها بر سطح مریخ را بسازد.

شعبه آینده فروشگاه‌ محصولات اپل در سیاره سرخ + تصاویر
 
در این طرح قرار است زیستگاه‌هایی توسط پرینترهای 3 بعدی ساخته و توسط چترهای نجات بر سطح سیاره مریخ فرود آیند و آنگاه روبات‌های کارگر با نصب و تجهیز این خانه‌ها شرایط زندگی فضانوردان در آنها را فراهم کنند. 

شعبه آینده فروشگاه‌ محصولات اپل در سیاره سرخ + تصاویر

این خانه‌ها قرار است در گودال‌هایی به عمق یک و نیم متر که قبلا توسط روبات‌های کارگر حفر شده است نصب شوند. 

نکته اصلی در ساخت این پناهگاه توان‌ بالا جهت محافظت از جان فضا نوردان، مقاومت در مقابل بارش شهابسنگ‌‌ها و محیط اسیدی اتمسفر سیاره مریخ و نیز سازگاری با شرایط آب و هوایی این سیاره است. 

کارشناسان امیدوار هستند در گام‌های آتی بتوانند 93 ماژول زیستگاه کوچک با قابلیت محافظت از جان فضا نوردان و سازگاری با شرایط فیزیولوژی و احساسات روانی انسان‌ها را در سطح سیاره مریخ مستقر کنند. 

بر اساس مشاهدات بدست آمده خاک سیاره مریخ نرم و شل است و توان نصب پایگاه زیستی بر روی آن میسر است. 

شعبه آینده فروشگاه‌ محصولات اپل در سیاره سرخ + تصاویر

درحال حاضر متخصصان ناسا در حال طراحی و اجرای فازهای میانی ساخت پایگاه زمینی این شرکت هستند. این پایگاه زمینی دارای دیواره‌های شیشه‌ای بدور یک دایره 360 درجه‌ای است و در دره سیلیکون در کالیفرنیای ایالات متحده در حال ساخت است. 

قرار است نزدیک این پایگاه خانه سازی برای اسکان 13 هزار کارمند اپل صورت بگیرد.

از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد این پایگاه دوستدار محیط زیست بودن آن است و اینکه کارمندان با دوچرخه به محل کار خود تردد می‌کنند.  در این پایگاه از لامپ‌های LED کم انرژی، تهویه طبیعی، پنل‌های خورشیدی و نیز سالن بدن سازی هزار نفره و 300 هزار فوت مریخ فضایی پژوهشی استفاده خواهد شد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار