بندپی: بهزیستی مسئول تأمین آتیه‌ کودکان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مسئولیت مهم سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی برای رشدو تکامل کودکان در همه ‌جنبه‌های روحی، جسمی و آموزشی است.

بندپی: بهزیستی مسئول تأمین آتیه‌ کودکاندکتر‌محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: دوران کودکی دوران ارزشمند و حساسی است و در رابطه با رشد و تکامل شخصیت کودکان هرچه‌قدر سرمایه‌گذاری شود، کم است.

وی در ادامه افزود: رشد خلاقیت، رشد تفکر و رشد اجتماع‌پذیری باید در سنین کودکی مدنظر قرارگیرد تا نسلی پویا و اجتماع‌محور را شاهد باشیم.

محسنی‌بندپی در رابطه با برنامه‌ریزی سند همکاری بین‌بخشی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی با رویکرد اجتماع‌محوری خود برنامه‌ریزی‌هایی را در راستای رشد همه‌جانبه کودکان تدوین‌کرد و تاکنون به موفقیت‌هایی نیز در این‌رابطه دست‌یافته است.

وی در این رابطه افزود: اولین دست‌آورد ما در این زمینه، ثبت‌نام در مهدهای کودک در مناطق محروم، آموزش مدیران و مربیان مهدها برای رشد و تکامل کودکان و در برخی موارد پرداخت هزینه  ثبت‌نام خانواده‌های کم‌درآمد و محروم بوده‌است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با تفاهم نامه فرهنگی گفت: ما تفاهم‌نامه‌ای فرهنگی با حوزه‌ علمیه در قم امضا خواهیم کرد تا براساس آن در مهدها به اموزش فرهنگی کودکان پرداخته و با ترویج آموزش همراه با بازی و تفریح به‌جای حفظ مطالب کتب آموزشی گامی در جهت پویاسازی کودکان برداریم.

وی در پایان در رابطه با عملیاتی‌سازی سند رشد و تعامل کودکان بیان‌کرد: ما در حال آماده سازی شرایط اجرایی‌کردن سند رشد و تکامل کودکان هستیم و در حال حاضر فقط بر سر مکان دبیرخانه دچار مشکل بوده و پس از حل آن دردستور کار قرارخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار