نسل جدیدی از نانو داروهای خوراکی با دوز پائین‌تر از داروهای عادی

محققان کشور موفق به ساخت نانوداروی خوراکی با دوز پائین‌تر از داروهای عادی شدند.

محمد نصیری مدیرعامل مرکز رشد فناوری دارویی پزشکی زنجان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، نانوداروها نسل جدیدی از داروها و یک نوع خوراکی هستند که به واسطه‌ی سایز کوچک آنها یکسری ویژگی‌های خاص دارند این داروها دوز بسیار پائین تری نسبت به داروهای عادی دارند و همچنین سرعت اثربخشی و جذب آن‌ها بیشتراست.

نصیری در پاسخ به این سوال که این نانو دارو در چه بیماری‌هایی کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: این بیماری‌ها در رنج وسیع‌تری از بیماری ها هستند و برای بیماری‌های دیابت، چربی خون این نانو دارو استفاده می‌شوند.

این محقق با اشاره به کارایی این نانو داروها بیان کرد: این نانو دارو به دلیل ‌نانو بودن باعث می‌شوند که اولا سرعت حل شدن آنها بیشتر شود و در طولانی مدت اثر می‌کند و به طور کلی برای بیمار به دلیل دوز پایین عوارض جانبی کمتری دارد.

وی عنوان کرد: این دارو برای یکسری بیماران خاص تجویز می‌شود و باعث می‌شود وقتی ‌نانو دارو مصرف کنند تکرار پذیری بیشتری در روند درمان داشته باشند و همچنین بیمار به دیابت های نوع بالاتر دچار نشوند و دیرتر عمل می‌کند و درمان ‌سریعتری خواهیم داشت.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار