هشدار رئیس سابق سیا درباره پیامدهای توافق هسته‌ای

«همه چیز می تواند از کنترل خارج شود چراکه به احتمال زیاد وضعیت تغییر خواهد کرد و اگر بار دیگر بحران بزرگی در خاورمیانه اتفاق بیفتد ...»

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "جیمز ووزلی" رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا طی دیداری از کانادا به تکرار اتهامات صهیونیست ها درباره برنامه هسته ای ایران و دامن زدن به جو ایران هراسی پرداخته است.
 
 
پایگاه خبری تورنتو سان (Torontosun) در گزارشی زیر عنوان "رئیس سابق سیا هشدار داد: به توافق هسته ای ایران توجه کنید" اظهارات وی را منعکس کرده است.
در ابتدای این نوشتار می خوانیم: رئیس سابق سازمان سیا هشدار داد که توافق هسته ای با ایران، امنیت کانادا و جهان را کاهش خواهد داد.
 
 
رئیس سازمان سیا در دولت کلینتون طی دیدار از شهر تورنتوی کانادا مدعی شد: این توافق به احتمال زیاد نه تنها سرعت حرکت ایران به سوی توانایی ساخت سلاح هسته ای را کاهش نمی دهد، بلکه باعث افزایش آن هم خواهد شد.
 
 
وی افزود: زمانی که این اتفاق بیفتد [ و ایران سلاح هسته ای بسازد]، زندگی برای همه ما اعم از کانادایی ها، آمریکایی ها و اروپایی ها تغییر خواهد کرد.
ووزلی ادامه داد: همه چیز می تواند از کنترل خارج شود چراکه به احتمال زیاد وضعیت تغییر خواهد کرد و اگر بار دیگر بحران بزرگی در خاورمیانه اتفاق بیفتد، ما تنها نیستیم بلکه چندین کشور دارای سلاح های هسته ای جدید نیز در معادلات حضور خواهند داشت.
 
 
گفتنی است، آقای ووزلی پیشتر و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "نیوز مکس" آمریکا  (newsmax)نیز به فضاسازی علیه توافق هسته ای ایران و 1+5 پرداخته بود.
وی در این مصاحبه که پس از سخنرانی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل انجام شد به نیوز مکس گفت، با نتانیاهو هم عقیده است که علیرغم توافق به دست آمده، ایران همچنان یک تهدید اصلی برای اسرائیل و آمریکا باقی خواهد ماند.
 
 
ووزلی افزود: من اساسا در این موضوع با نتانیاهو موافقت کامل دارم. آمریکا دقیقا به همان روشی عمل کرده که نتانیاهو مورد انتقاد قرار می دهد و ما زندگی را برای اسرائیلی ها که در وسط این باتلاق قرار دارند، بسیار سخت تر و خطرناک تر ساخته ایم.
 منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.