فتح قله آیلندپیک توسط کوهنوردان شیرازی

تیم کوهنوردی فارس قله آیلندپیک نپال را فتح کرد.

فتح قله آیلندپیک توسط کوهنوردان شیرازی

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان یک تیم از کوهنوردان شیراز بنام گروه طبیعت دوست فارس مدتی پیش راهی قله آیلندپیک به ارتفاع 6189 متر در منطقه هیمالیای نپال شدند که روز گذشته موفق به صعود و فتح این کوه شد.

در این  تیم اکبر ابراهیمی رئیس هیئت کوهنوردی شیراز، میلاد کشاورز، رسول علمدار، غلامرضا علی پور، علی بیات پور، عباس سعادت، مصطفی رجبی و احمد طالوعی با شعار حفظ آبهای زیر زمینی ایران صورت گرفت.

روحامیان: دو کوهنورد موفق به صعود همراه تیم نشدند

محمود روحامیان دبیر هیئت کوهنوردی فارس در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با تماسی که با این تیم داشتیم بچه‌ها مشکل خاصی ندارند.

وی تصریح کرد: 2 نفر از کوهنوردان به قله آیلندپیک صعود نکردند و از بیس کمپ به پایین آمدند و همراه گروه صعود نکردند.

روحامیان در ادامه گفت: قله آیلندپیک تکنیکال و فنی نیست و دیواره 170 متری دارد  که باید با یومار بالا رفت و در کل کوهپیمایی دراز مدت دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این تیم تحت پوشش هیئت کوهنوردی شیراز و با مجوز شورای برون مرزی فدراسیون کوهنوردی رفتند و تمامی هزینه‌ها توسط خود افراد متقبل شده است.

حضور مربی فرانسوی در ایران

کریستین تورسدروف رئیس صعود کوههای بلند فرانسه از  هفته گذشته در کشورمان است و دوره‌های مربیگری سنگنوردی و برف و یخ برگزار می‌کند.

بر این اساس، دوره مربیگری سنگنوردی از روز 17 مهر در بیستون کرمانشاه آغاز شده است و امروز 20 مهر به پایان می‌رسد و همچنین مربیگری یخ و برف نیز طی روزهای 25-22 مهر توسط وی در منطقه سبلان شمالی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قله ، فتح ، کوهنوردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار