اهواز؛

پیشگامی در اجرای طرح یکپارچه مدیریت ساحلی

کارگاه آشنایی با طرح یکپارچه مدیریت ساحلی(ICZM) ویژه مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان خوزستان به منظور ارتــقاء دانش برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی پس از اینکه موفق شد طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) را با مشارکت 18 وزارتخانه و دستگاه مرتبط تهیه نماید، آموزش مدیران و کارشناسان ارشد  دستگاه های اجرایی استان های ساحلی را به عنوان یکی از مأموریت های سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار داد.

مهندس رضازاده از برگزاری 38 جلسه با حضور مدیران و کارشناسان ارشد دستگاه ذی ربط در سطح استان خوزستانخبر داد و افزود : تصویب 320 مصوبه و اجرای 82 درصد آنها در کنار تشکیل کارگروه های تخصصی جهت پیگیری مصوبات این کمیته که با حمایت استانداری خوزستان و همکاری و تشریک مساعی دستگاه های متولی صورت پذیرفته، از اهم اقدامات و عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان این حوزه سواحل و اسکله ها عنوان کرد.

طی این کارگاه علمی آموزشی که به همت معاونت  مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برگزار شد، تشریح جایگاه قانونی و تعاریف طرح یکپارچه مدیریت ساحلی (ICZM) و تجربیات جهانی آن، سابقه و ریشه آن در ایران و طرح مدیریت محیط زیست (EMP) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مطالعات مرزبندی، پدیده های دریایی مؤثر منطقه، مخابرات طبیعی در منطقه، طرح مدیریت نوار ساحلی (SMP) از جمله دیگر مباحثی بودکه مورد تشریح و بررسی قرار گرفت.در پایان این کارگاه یک روزه سامانه ی DSS  در  طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور معرفی و ارائه گردید.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.