ضرورت افزایش نظارت برعملکرد بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها را در مسیر سیاست‌های پولی و بانکی قرار دهد و این امر با نظارت بر عملکرد بانک‌ها تحقق می‌یابد.

محمد حسین میر محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سیستم نظارت بانکی اظهار داشت: در یک سال اخیر این نظارت کمی پر رنگ‌تر شده اما باید بیش از پیش تقویت شود.
 
وی در ادامه راه حل اساسی برای مسائل و مشکلات داخلی و خارجی سیستم بانکی را در نظارت صحیح بانک مرکزی بر سایر بانک‌ها دانست و افزود: بانک مرکزی باید نظارت بر نحوه عملکرد بانک‌ها و تعامل آن‌ها با یکدیگر در خصوص تسهیلات دهی، سودگیری و مسائل از این قبیل آن‌ها را در مسیر صحیح و در راستای سیاست‌های پولی و بانکی مناسب قرار دهد.
 
میر محمدی کاهش مجدد نرخ سود بانکی را برای ورود سرمایه‌های مردم به بازار امیدوار کننده دانست و تاکید کرد: باید همزمان با کاهش مجدد سود نرخ بانکی بازارها و تولید فعال شوند و دولت سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در تولید تشویق کند تا از ورود سرمایه‌ها به بخش دلالی و واسطه گری جلوگیری شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: اگر دولت با برنامه مناسب و تبلیغ صحیح در خصوص کاهش نرخ سود بانکی وارد شود حتماً اثر بخش خواهد بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، سیاست پولی ، مالی ، دلالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار