ساری ؛

اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای آب روستایی

رییس جمهور به اختصاص 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای آب روستایی اشاره کرد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رییس جمهور در آخرین برنامه سفر یک روزه به مازندران در نشست خبری گفت : برای اجرای 45 طرح این استان 991 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد .

دکتر روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تصمیمات دولت برای رفع خسارتهای بلایای طبیعی در استان افزود: به استاندار دستور دادم به سرعت پیگیر مسئله خسارتهای سیل و طوفان اخیر باشند.

وی یکی از لولویتهای دولت را تکمیل طرحهای نیمه تمام اعلام و خاطر نشان کرد یکی از طرحهای مهم استان انتقال گاز از سمنان به مازندران است که متاسفانه این طرح به علت کمبود اعتبار به کندی پیش می رود .

دکتر روحانی با بیان اینکه در زمستان به علت مصرف بالای گاز با مشکل روبرو می شویم اما با افزوده شدن روزانه 120 میلیون متر مکعب گاز به کشور مشکلات کمتر شده، تصمیم دولت را گاز رسانی به تمام روستاها تا پایان این دولت اعلام کرد .

رییس قوه مجریه همچنین به اختصاص 500 میلیون دلار از صندق ذخیره ارزی برای آب روستایی اشاره کرد .

رییس دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی برتصمیم دولت در زمینه باز شناسی نیاز مازندران به داشتن منطقه آزاد تجاری و گردشگری با دارا بودن 350 کلیومتر ساحل و دو بندر مهم آمیر آباد و نوشهر، تصریح کرد : از ابتدای دولت دستور داده شد که مبنای ایجاد منطقه آزاد تجاری بر اساس صادرات باشد و اینکه در گذشته منطقه آزاد به منطقه درآمد غیر مولد تبدیل می شد ، با این تصمیم اگر بنا باشد منطقه آزادی در استان ایجاد شود باید جزییات طرح به رییس جمهور اعلام شود تا بررسی و اعلام نظر کنیم .

دکتر روحانی همچنین درباره روند واردات بی رویه و نابهنگام برنج در فصل برداشت ، شرایط امسال برداشت برنج را مناسب دانست و گفت : برنامه دولت این است در جایی که واردات به ضرر کشاورزان باشد جلوی آن گرفته شود .

رییس جمهور در پایان از تلاش رسانه های استانی و ملی برای پوشش سفر هیات دولت قدردانی کرد .


انتهای پیام/گ


برچسب ها: اختصاص ، دلار ، صندوق ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.