بجنورد؛

برپایی 50 خیمه عزاداری سید الشهداء(ع) در جوار 50 بقعه متبرکه خراسان شمالی

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان از برپایی 50 خیمه عزاداری سید الشهداء(ع) در جوار 50 بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام سهرابی گفت: 9ميليارد تومان اعتبار سفر مقام معظم رهبري براي بقاع متبرکه استان، مساجد و دانشکده علوم قرآني صد درصد تحقق يافته است.  

وی افزود :خيمه حسيني در 50 بقعه همزمان با ماه محرم برپا مي شود و با استفاده از روحانيون اعزامي از حوزه علميه قم، خيمه هاي معرفت شناسي اهل بيت(ع)، مصائب و عزاداري برپا مي شود.

مديرکل اوقاف به برنامه ريزي فکري، فرهنگي و تدارک برنامه هاي متعدد براي ايام محرم در بقاع متبرکه و امام زادگان استان پرداخت و از مشارکت 50 کارشناس علوم اسلامي و طلاب حوزه علميه قم براي اجراي اين برنامه ها خبر داد.

حجت الاسلام سهرابي با اشاره به استقبال و حضور مردم در برنامه هاي مشابه در سال قبل گفت: امسال در کارگروه هاي مربوطه براي ايام محرم برنامه ريزي گسترده اي انجام شده است و در اين راستا 50 مبلغ از حوزه علميه قم دعوت شده اند و در دهه اول محرم مجالس عزاداري سالار شهيدان را برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام سهرابي با تصريح اين که واقفان استان شخصيت هايي بزرگ و داراي نيت هاي بسيار پاک و خالص بودند، گفت: بيشترين موقوفات مربوط به عزاداري اهل بيت(ع) و امام حسين(ع) است و لذا علاوه بر برنامه هاي دهه اول که در تمام بقاع متبرکه برگزار مي شود، در دهه‌هاي دوم و سوم تا اربعين و 28 صفر برنامه هاي عزاداري به شکل هاي متنوع ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بجنورد ، برپایی ، عزاداری ، بقعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.