کرمانشاه؛

مواد غذایی بسته‌بندی شده مجهز به چراغ راهنما می‌شوند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همه مواد غذایی بسته‌بندی شده تا پایان سال به چراغ راهنما مجهز می‌شوند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر قباد محمدی گفت: درج برچسب تغذیه‌ای "چراغ راهنما" بر روی مواد غذایی از 12 ماه قبل در کشور آغاز شده و این طرح باید تا آخر امسال در همه کارخانجات اجرا شود و هیچ واحدی حق ندارد ماده غذایی فرآوری شده را بدون این برچسب‌ها وارد بازار کند.

محمدی افزود: در این برچسب میزان چهار نوع ماده قند، نمک، چربی و اسیدچرب ترانس در محصول مشخص می‌شود که اگر کم باشد با رنگ سبز، اگر متوسط باشد با رنگ زرد و اگر زیاد باشد با رنگ قرمز نمایان می‌شود، که اینکار هم به سلامت مردم کمک می‌کند و هم باعث می‌شود صنایع نیز میزان مصرف این چهار ماده را در تولیدات خود کم کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: تا 15 سال قبل میزان اسیدچرب موجود در فرآورده‌های روغنی بیش از 30 درصد بود، ولی هم‌اکنون میزان اسیدچرب موجود در انواع روغن به زیر پنج درصد رسیده، با وجود این، وزارت بهداشت باز هم می خواهد میزان اسید چرب ترانس موجود در روغن ها را تا پایان سال به زیر سه درصد برسد.

وی افزود: متاسفانه هنوز میزان اسیدچرب موجود در رو‌غن‌های قنادی هنوز هم بالا و در حدود 20 تا 30 درصد است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین به مردم توصیه کرد، از نان‌های صنعتی بیشتر از نان فله‌ای استفاده کنند، زیرا نان صنعتی درمعرض حرارت کمتری قرار دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، مواد ، غذا ، چراغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.