آلودگی 10درصد از زنان به اعتیاد

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر گفت: در دهه‌ی گذشته تنها 4.1 درصد زنان آلوده به اعتیاد بودند اما در حال حاضر 10درصد از زنان اعتیاد دارند و سن اعتیاد به دانش‌آموزان نیز رسیده است.

آلودگی 10درصد از زنان به اعتیادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه آباد عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در دهه‌ی گذشته تنها 4.1 درصد زنان آلوده به اعتیاد بودند اما در حال حاضر 10درصد زنان اعتیاد دارند و سن اعتیاد به دانش‌آموزان نیز رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده، گفت: کنترل آسیب‌های اجتماعی از طریق راهکارهایی مانند اورژانس‌های اجتماعی قابل‌تقدیر است اما باید تمام سازمان‌های متولی در این عرصه وارد شوند و اقدامات لازم را انجام دهند و باید توجه داشت که برنامه‌ی پیشگیری بهترین و جامعه ترین برنامه‌ای است که می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفت.

آباد تاکید کرد: در دوره‌ی سوم شورای شهر مشکل مالی را یکی از موانع برخورد با آسیب‌های اجتماعی می‌دانستند و می‌گفتند با 2میلیارد تومان کاری نمی‌توان انجام داد این درحالی است که شاهد هستیم در حال حاضر با 20میلیارد نیز اتفاق خاصی در کاهش آسیب‌های اجتماعی رخ نداده است از این رو باید برنامه‌ی پیشگیری را سرلوحه‌ی کار قرار داد تا بتوانیم این معضل را در شهر کاهش دهیم. متاسفانه شاهد این هستیم که استفاده از  داروهای روان‌گردان و اعتیادآور در دهک پایین جامعه به دلیل عدم دانش کافی به سرعت در حال پیشرفت است که باید در مبارزه با فقر و بی‌سوادی نیز برنامه ی جامعی داشته باشیم.

وی گفت: اگر در منطقه‌ی 15،17 و 18 ورود کنیم به هیچ عنوان باور نمی‌کنید که این بخشی از تهران است و متاسفانه فقر در آن بیداد می‌کند. از این رو تقاضا دارم که مکان‌هایی را برای افزایش ارتقاء دانش و تحصیل اختصاص دهیم که البته شب گذشته نیز در مقابل استان‌دار این تقاضا را مطرح کردم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار