بازار ایران محل فروش کالاهای بی‌کیفیت خارجی نیست

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: بازار ایران محل فروش اجناس بی‌کیفیت خارجی نیست و فعالان حوزه واردات کشور باید از وارد کردن کالاهای بی‌کیفیت خودداری کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اباذری در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد در کشور از حدود 90 سال پیش آغاز به کرده است که تعیین، تشخیص و تبیین استانداردها و نیز نظارت بر کالاهای تولید شده به منظور استانداردسازی و نظارت بر صادرات و واردات از جمله وظایف این سازمان است.

وی گفت: رویکرد اصلی سازمان ملی استاندارد این است که بتواند حوزه استاندارد را به دغدغه و مطالبه مردم تبدیل کند چرا که تا مردم مطالبه کالای استاندارد نداشته باشند قطعا موفقیت‌های کمتری در این زمینه حاصل شده چرا که در هر زمینه‌ای مردم مشارکت دارند نتیجه مثبتی حاصل می‌شود.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد افزود: از تولیدکنندگان فعال کشور انتظار داریم که تمامی سیاست‌های ابلاغی سازمان استاندارد را اجرایی کنند چرا که این قوانین به منظور ایجاد ایمنی غذائی و حفظ سلامت مردم بسیار تأثیرگذار است که باید تولیدکنندگان کالاهای غذائی و خدماتی به این موضوع توجه داشته باشند.

اباذری با اشاره به لزوم کیفیت در کالاهای وارداتی و صادراتی، تصریح کرد: فعالان حوزه صادرات کشور نباید در فکر منابع مقطعی باشند و باید با کیفی‌سازی تولیدات خود بازار مناسبی برای صادرات کشور فراهم کنند چرا که اگر بخواهیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم، داشتن فکر جهانی در این امر حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: باید واردات و صاردات انجام شده در چهارچوب استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد که در این صورت شاهد رونق این بخش‌ها می‌شویم و داشتن استاندارد هم در کالاهای وارداتی و هم صادراتی از اولویت‌های سازمان ملی استاندارد است که باید رعایت شود.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: فعالان حوزه واردات نباید بازار ایران را به محل فروش کالاهای بی‌کیفیت خارجی تبدیل کنند چرا که این کار موجب کاهش اشتغال در کشور شده و هم فایده‌ای برای بازار ایران ندارد که سازمان ملی استاندارد در رابطه با استاندارد بودن کالاهای وارداتی نیز حساسیت خاصی دارد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.