یاسوج ؛

نجات جان 250 نفر با اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد

مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در این استان از سال 90 تاکنون جان 250 نفر را نجات داده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ساسان عباسی افزود: از سال 90 تاکنون 138 کلیه، 72کبد، 18قرنیه، 16پانکراس و شش روده کوچک در کهگیلویه و بویراحمد از بدن بیماران مرگ مغزی برداشت شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت خانواده 73بیمار مرگ مغزی این استان به اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی رضایت داده اند.

عباسی بیان کرد: میزان رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی که در کهگیلویه و بویراحمد در سال 90 حدود 86 درصد بوده است در سال جاری به 95درصد افزایش یافته است.

مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: میزان رضایت خانواده ها به اهدای عضو در این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو و نیم درصد افزایش یافته است.

عباسی تصادف را مهمترین دلیل مرگ مغزی این بیماران ذکر کرد و افزود: سنین 15 تا 45 سال مهمترین سن اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد است اما امسال دو کودک نیز در میان اهداکنندگان عضو دیده می شود.

مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 180 بیمار دیالیزی در این استان وجود دارد که 70 درصد آنها شرایط پیوند عضو را دارند.

وی گفت: امسال 16 اهدا اعضای حیاتی بدن در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است و اعضا برای پیوند به شیراز مرکز استان فارس ارسال شده است .

عباسی با اشاره به این که اهدای عضو اهدای زندگی و نشاندن لبخند بر لبان بیماران نیازمند است میزان مشارکت مردم کهگیلویه و بویراحمد در این امر خداپسندانه را خوب ارزیابی کرد.
گفتنی است کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام /ب
برچسب ها: اهداء ، عضو ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.