اردبیل؛

برگزاری نخستین همایش باستان‌شناسی در اردبیل

مدیر موزه باستان شناسی اردبیل گفت: به مناسبت روز جهانی باستان‌شناسی نخستین همایش باستان‌شناسی 25 مهرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرروح الله محمدی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش باستان‌شناسی در اردبیل اظهار داشت: برای نخستین بار به مناسبت روز جهانی باستان‌شناسی، همایش یک روزه باستان شناسی، 25 مهرماه در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

وی گفت: این همایش برای نخستین بار در ایران و با رویکرد مطالعات باستان شناختی استان اردبیل در اردبیل برگزار خواهد شد که تلاش شده با برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه برگزاری هر چه باشکوه‌تر و مطلوب‌تر این همایش را فراهم آوریم.

دبیر همایش باستان شناسی اردبیل تصریح کرد: اساتید و محققان برجسته باستان شناسی که در گذشته بررسی و کاوش‌های باستان شناختی در سایت‌های مختلف پیش از تاریخی، تاریخی و اسلامی استان اردبیل از جمله محوطه باستانی شهریئری با دارا بودن چندین دوره استقراری از نوسنگی تا اسلامی، گورستان عصر آهن خرم آباد شهرستان مشگین‌شهر، قلعه تاریخی بوینی یوغون شهرستان نیر و گورستان خانقاه گیلوان شهرستان خلخال داشته‌اند به ارائه آخرین نتایج تحقیقات و پژوهش‌های خود در این همایش می‌پردازند.

مدیر موزه باستان شناسی اردبیل افزود: پژوهشگران، دانشجویان و تمام علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایران می‌توانند به منظور استفاده از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های باستان شناسی استان در این همایش یک روزه شرکت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.