آرین‌منش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

شانس بالای طیف متمایل به دولت با محوریت لاریجانی برای حضور مجلس آینده

یک کارشناس مسائل سیاسی، شانس طیف متمایل به دولت با محوریت لاریجانی را برای حضور در مجلس آینده بالا دانست.

جواد آرین‌منش نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آرایش سیاسی دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا پس از تصویب برجام و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: اعضای دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هنوز به یکپارچگی و وحدت صد در صدی برای انتخابات نرسیده‌اند ولی در تلاش هستند تا هرچه زودتر به انسجام قابل قبولی برای کسب اکثریت کرسی های مجلس دهم دست یابند.

وی در ادامه افزود: در اردوگاه اصلاح‌طلبان طیفی به چشم می خورد که بسیار تند‌رو بوده و با رویه دولت یازدهم موافق نیست که طبعا میان این طیف با اصلاح‌طلبان معتدل و متمایل به دولت شکاف عمیقی وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در میان اصول‌گرایان هم دو طیف میانه رو و همچنین طیف منتقد به دولت فعالیت می کنند،‌ گفت: قطعا هر کدام از دو جریان اصلی عرصه سیاست کشور که بتوانند به همگرایی واقعی و منطقی برسند، شانس کسب اکثریت کرسی‌های مجلس دهم را خواهند داشت.

آرین‌منش با بیان اینکه در چند روز اخیر جریان اصولگرایی با محوریت علی لاریجانی  توانست با اداره طرح برجام در مجلس یک گام به دولت نزدیک‌تر شود،‌ اضافه کرد: البته تلاش لاریجانی همواره مبتنی بر ساماندهی اصولگرایان بوده است و این احتمال وجود دارد که لاریجانی با هماهنگی ناطق‌نوری و ولایتی جریان سومی را مدیریت کند.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه به نظر می رسد دولت پس از مسائل مربوط به برجام در مجلس، تمایل بیشتری به لاریجانی داشته باشد، خاطر نشان کرد: جزئیات آرایش سیاسی دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در ماه‌ آینده بیشتر نمایان خواهد شد و البته این احتمال وجود دارد که شانس نیروهای معتدل و متمایل به دولت با محوریت لاریجانی برای پیروزی در انتخابات مجلس آینده بیشتر باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار