مقامات عراقی با اشاره به حمله نیروهای بسیج مردمی از سه محور به شهر بیجی، بازپس گیری این شهر را اقدامی کلیدی در فتح موصل دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، شبه نظامیان نیروی بسیج مردمی عراق تصاویری از درگیری های خود با عناصر سازمان دولت اسلامی(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) در شهر بیجی در استان صلاح الدین در شمال استان بغداد منتشر کردند.

بر این اساس نیروهای ارتش عراق به همراه شبه نظامیان بسیج مردمی از سه روز پیش از چند محور به شهر بیجی حمله کرده اند تا این شهر و پالایشگاه نفت آن را از داعش بازپس گیرند. داعش بیش از یک سال است که کنترل این شهر را در اختیار دارد.

ولید ابراهیم خبرنگار این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: هر چیزی در شهر بیجی هدف حملات شبه نظامیان بسیج مردمی عراق قرار دارد و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد. هدف این نیروها این است که این شهر را از داعش بازپس گیرند. در محور شمالی شهر بیجی شمار زیادی از نیروهای بسیج مردمی به همراه خودروهای خود مستقر شده اند. در این تصاویر هیچ نیروی دولتی مشاهده نمی شود. قبل از عملیات زمینی، حملات گسترده موشکی و توپخانه ای به شهر بیجی صورت گرفت.

هادی العامری فرمانده بسیج مردمی عراق ابراز امیدواری کرد این عملیات ادامه پیدا کند و مانند عملیات سابق متوقف نشود. پالایشگاه بیجی در هجده کیلومتری شمال این شهر قرار دارد و یکی از مهم ترین اهداف عملیات نظامی نیروی بسیج مردمی است. دود سیاهی که در این منطقه به صورت گسترده مشاهده می شود بخشی از صحنه ویرانی های پالایشگاه به سبب درگیری های مسلحانه و حملات گسترده توپخانه ای است. با این وضع از سرگیری فعالیت این پالایشگاه با شک و تردید زیادی به همراه است.

هادی العامری گفت: من فکر می کنم آزاد سازی بیجی نقطه جدیدی در آزادسازی همه اراضی (اشغالی) عراق است. امیدوارم این عملیات ادامه پیدا کند و متوقف نشود و بتواند به اهداف خود برسد. می خواهیم جاده بیجی به سوی الحدیثه آزاد شود و سپس به سوی منطقه الهویجه حرکت کنیم.

ابومهدی المهندس عضو ارشد نیروی بسیج مردمی عراق گفت: ما از سه محور پیشروی هایی در این منطقه داشتیم. شماری از نیروها در محور منطقه الصینیه در شمال بیجی حضور دارند. بخشی از نیروها در شمال پالایشگاه بیجی و کارخانه سیمان مستقر شده اند و محور سوم پیشروی به سوی پل الفتح است.

گزارشگر این شبکه افزود: مقامات عراقی می گویند این بار بازپس گرفتن بیجی کلید پیشروی در مناطق شمالی برای پیشروی به سوی موصل است ولی بیشتر کارشناسان رسیدن به این هدف را به دلیل شیوه موثر جنگ و گریز نیروهای داعش و ناتوانی نیروهای عراقی و بسیج مردمی در حفظ درست زمین، دشوار می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار