يکصد نفر در تظاهرات ضدِ اتحاديه اروپا در بروکسل بازداشت شدند

در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، صد ها نفر در اعتراض به سیاست های اتحادیه اروپا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست خود در شهر بروکسل -- پایتخت بلژیک -- و مقر اتحادیه اروپا گردهم آمده اند که این تجمع با حاشیه هایی از جنس اعتراضهای مردمی همراه بوده است.
 
روز گذشته صدها نفر از معترضان به عملکرد اتحادیه اروپا، در مقابل مقر این اتحادیه در بروکسل تظاهرات کردند. پلیس برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شد و یکصد نفر از آنها را بازداشت کرد. نیروهای پلیس دستان خود را در مقابل دهان معترضان بازداشت شده می گذاشتند تا مانع از سر دادن شعارهای آنها شوند.
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات به مسائل مختلف اتحادیه اروپا از قبیل اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی و سیاستها در حوزه حقوق بشر اعتراض داشتند. آنها اعتراض خود را به طرح توافق تجارت آزاد آمریکا و اتحادیه اروپا نیز ابراز داشتند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات از آن بیم دارند که نهایی شدن توافق نامه موسوم به مشارکت فرا اقیانوسی سبب شود شرکتهای بزرگ چندملیتی قدرت بسیار زیادی پیدا کنند. فعالان محیط زیست نیز دراین تظاهرات شرکت داشتند و می گفتند این موافقت نامه، به محیط زیست آسیب های جدی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار