لیو جیه‌یی: توسل به زور علیه فلسطینی ها غیرقابل قبول است

نماینده چین در سازمان ملل کاهش تنش ها را بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، سفیر چین در سازمان ملل اعلام کرد کشورش از فلسطینی ها و اسرائیلی ها می خواهد نهایت خویشتنداری را به کار گیرند و تدابیری عملی برای اجتناب از تشدید بیشتر مناقشه بین دو طرف اتخاذ کنند.

لیو جیه‌یی نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد این اظهارات را در نشست فوق العاده شورای امنیت در خصوص تشدید تنش ها در اسرائیل و فلسطین، بیان کرد.

در این نشست، تای بروک زیریهون معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، شورای امنیت را از خشونت های اخیر میان فلسطینیان و اسرائیلی ها آگاه و خاطر نشان کرد تا روز پنجشنبه، در مجموع هفت اسرائیلی و 32 فلسطینی کشته و حدود 124 اسرائیلی و بیش از 1118 فلسطینی، بر اساس گزارش ها، از یکم اکتبر زخمی شده اند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد گفت:«‌ مناقشه بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها هر چه بیشتر تشدید شده و به وخیم شدن اوضاع امنیتی در شرق بیت المقدس، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه منجر شده است».

وی افزود:«‌چین در خصوص این تحولات به شدت نگران است». لیو جیه‌یی ضمن ابراز نگرانی در خصوص سرکوب های نظامی به دست نیروهای اسرائیلی که به تلفات غیر نظامیان فلسطینی منجر شد، خاطر نشان کرد :«‌ توسل بیش از حد به زور برای ایجاد تلفات در میان غیر نظامیان بی گناه،‌ غیر قابل قبول است».

لیو جیه‌یی در این خصوص گفت جامعه بین المللی، به ویژه شورای امنیت، باید به طور فعالانه ای به درخواست های مشروع فلسطینی ها و کشورهای عربی پاسخ دهد و تلاش های طرف های مربوطه برای توقف فوری درگیری ها و فرو نشاندن تنش ها را تقویت کند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد:« دستیابی به همزیستی مسالمت آمیز بین فلسطین و اسرائیل، مسیر درست به سوی حل و فصل مسئله فلسطین - اسرائیل است ».
وی افزود :« ما امیدواریم که دولت اسرائیل در انجام دادن اقدامات و نشان دادن حسن نیت، پیش قدم شود».

لیو جیه‌یی همچنین از جامعه بین المللی خواست تلاش هایی هماهنگ را برای کمک به از سرگیری فوری مذاکرات فلسطینیان و اسرائیل انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار