یاسوج ؛

تحقق اشتغال معلولان از مهمترین برنامه های نمایندگان مجلس است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس گفت: تحقق اشتغال معلولان و بررسی موانع اشتغال نابینایان از مهمترین برنامه های نمایندگان مجلس است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، غلامرضا تاجگردون  در نشست با نابینایان گچساران افزود: مسوولان دربرابر ناشنوایان و نابینایان و معلولان زیر پوشش بهزیستی مسوول هستند و باید از آنان حمایت کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس همواره سعی دارند، تا با حمایت از مدیران و مسوولان بهزیستی راه را برای کمک به نابینایان و دیگر معلولان هموار نمایند.
تاجگردون افزود: هم اکنون معضل اشتغال تنها مختص نابینایان نیست، بلکه بسیاری از جوانان کشور با این معضل مواجه هستند.

وی اظهار کرد: نابینایان از قوه احساس و تجسم بالایی برخوردار هستند که باید از این توانمندی به خوبی بهره ببرند.

تاجگردون با بیان اینکه نهادهای اجرایی ارائه خدمات به نابینایان را در اولویت کاری خود قرار دهند گفت: مبلمان شهری و مناسب سازی فضاهای اداری از سوی ارگانها و نهادهای مختلف در دستور کار مسوولان قرارگیرد.

وی اظهار کرد: اجرای مناسب سازی فضای شهری و روستایی سهم بسزایی در حضور راحت و عادلانه نابینایان در اجتماع دارد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: یک هزار و 659 نابینا در این استان وجود دارد که از این تعداد 692 نفر زن و 967 نفر مرد هستند.

سید علی رضا موسوی امجد افزود: از این تعداد 198 نفر دانش آموز و 44 نفر دانشجو است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار معلولیت ها در کهگیلویه و بویراحمد بالا است، افزود: 250 نفر نابینا و کم بینا در گچساران وجود دارد که 26 نفر دچار نابینایی مطلق هستند.

وی با بیان اینکه80 درصد نابینایی قابل پیشگیری است گفت: با برنامه های پیشگیرانه می توان آمار معلولیت و نابینایی را کاهش داد.

موسوی امجد گفت: با مراقبت های ویژه دوران بارداری، تغذیه های مناسب، رعایت فاصله سنی ازدواج، آموزش های ساده پزشکی و آگاهی بخشی می توان آمار معلولیت و نابینایی را کاهش داد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.