ساری؛

پیشرفت 9 درصدی قطعه اول پروژه راه آهن برقی آمل

مدیر کارگاه پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن گفت: پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن تحول چشم گیر در حمل ونقل استان تهران و مازندران و کریدور اتصالی پایتخت به شمال کشور خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مرتضی سربندی افزود: یکی از مهمترین اهداف پروژه کاهش ملاحظه ترافیک در تردد شهری و بیرون شهری درمحور تهران –هراز در محدودهای شهرهای پردیس ، رودهن و بومهن خواهد بود که کاهش زمان سفر از پایتخت به شمال کشور به میزان حدود کمتر از یک ساعت را بهمراه خواهد داشت.

مدیر کارگاه پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن ادامه داد: کل پروژه از شهرستان رودهن شروع و پس از طی مسیری بطول 137 کیلومتر به شهرستان آمل می رسد.

سربندی بیان داشت: این پروژه نقش بسزایی در ارتباط ایمن و ارزان بین تهران با مناطق شمال کشور (گلستان ، مازندران و گیلان) خواهد داشت.

وی با اشاره به شروع عملیات قطعه اول پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن بطول 17 کیلومتر عنوان داشت: طرح و اجرای پروژه از مرداد سال 93 پس از عقد قرارداد با عملیات تجهیزات کارگاه و نقشه برداری از کل مسیر شروع گردیده و در ادامه با تایید نهایی مسیر و آزادسازی و خرید اراضی و تحویل زمین درتاریخ 12 اسفند 94 در محدوه کیلومتر 17تا20 عملیات خاکی و ساخت ابنیه فنی با پیشرفت 95 درصد و درحال حاضر پیشرفت فیریکی پروژه 9 درصد می باشد.

سربندی اظهارداشت: پروژه قطعه اول با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال و مدت اجرا 36 ماه می باشد.

مدیر کارگاه پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن با اشاره به اینکه شرکت آباد راهان پارس به عنوان برنده قطعه دوم پروژه انتخاب شد گفت: انجام عملیات اجرایی قطعه دو پروژه از کیلومتر 20 در محدوده کیلومتر 18 محور هراز روبروی پارک جنگلی تا کیلومتر 25 بطول 5 هزار و 600 متر می باشد که در حدود 4 هزار متر تونل پیش بینی شده است که در مرحله عقد قرارداد می باشیم. سربندی تصریح کرد: امیدواریم که قبل از پایان سال بتوانیم عملیات قطعه دوم را اجرایی کنیم.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: پیشرفت ، راه آهن ، رودهن ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.